Cosmoderm Perfect Balanced range baharu diformulasi dengan Prebiotik dan Calamine

Memiliki kulit yang lembut dan cantik menjadi impian bagi setiap wanita. Tapi kini tidak perlu risau memuat naik gambar selfie mereka tanpa menggunakan aplikasi "filter" di media sosial hanya untuk memastikan bahawa mereka akan kelihatan cantik di mata netizen kerana Cosmoderm melancarkan rangkaian baru yang disebut COSMODERM SKIN LAB PERFECT BALANCED, rangkaian yang memfokuskan untuk memiliki kulit yang sihat dan menenangkan dengan ramuan duo yang kuat Prebiotik dan Calamine. Sebagai jenama yang memenuhi sasaran pengguna yang mempercayai Kecantikan Bermula Dengan Kulit Yang Baik Dan Sihat.

Cosmoderm jenama yang mengkhususkan diri dalam produk penjagaan kulit "Skin-Health Concern" selama 20 tahun dirancang untuk memberikan penyelesaian khusus untuk masalah kulit biasa seperti kulit berjerawat dan berminyak, kulit kering, pigmentasi, sensitif dan lain-lain. Ena pengguna body wash Cosmoderm taw. Memang bagus hilang masalah kulit sensitif. Jadi bila tahu Cosmoderm keluarkan range baharu mestilah teruja nak mencubanya.

COSMODERM SKIN LAB PERFECT BALANCED

Mempromosikan #SKINDEPENDENCE yang bermaksud “Healthier Beautiful Skin”, Cosmoderm telah mengembangkan rangkaian perawatan kulit yang tepat dengan Prebiotik yang terbukti bermanfaat untuk kulit. 


Apa itu Prebiotik?

Kami telah mendengar mengenai Probiotik yang merupakan bakteria baik yang dapat dijumpai di dalam tubuh dan kulit manusia untuk memastikan bahawa tubuh dan kulit manusia tetap sihat. Seperti manusia, bakteria baik ini Probiotik (makanan yang sudah diproses seperti yogurt dan minuman susu kultur) memerlukan makanan untuk mendapatkan keseimbangan mikroba yang sihat. Makanan ini dipanggil Prebiotik (makanan yang belum diproses seperti pisang) yang:

1. Mengimbangkan mikrobioma kulit untuk mengelakkan kemerahan kulit semasa
2. Meningkatkan perlindungan permukaan kulit
3. Memastikan permukaan kulit tetap utuh dan sihat.
4. Prebiotik juga dapat meningkatkan cahaya dan keselesaan kulit akibat penstrukturan, penyuburan dan kesan menenangkan.

Gabungan unik bersama Calamine

Bahan lain yang boleh didapati di Cosmoderm Skin Lab Perfect Balanced baru adalah Calamine. Losyen Calamine adalah astringen ringan dan antiseptik yang membantu:

1. Untuk melegakan gejala kemerahan kulit, selaran matahari yang ringan, gatal-gatal kulit dan keadaan kulit yang kecil
2. Senarai Ubat Penting Pertubuhan Kesihatan Sedunia (WHO) kerana menjadi ubat yang berkesan dan selamat untuk kesihatan.
3. Formulasi Calamine yang digunakan di Cosmoderm Skin Lab Perfect Balanced adalah kelas Calamine yang lebih tinggi yang digunakan dalam industri kosmetik. Tahap calamine yang lebih tinggi menjadikan kulit anda lembut, licin, dan lebih sihat.

**Bersama-sama, ramuan duo hebat ini berfungsi secara sinergi untuk memberikan “Healthier Beautiful Skin”  kepada pengguna.

Cosmoderm Skin Lab Perfect Balanced adalah menjadikan kulit yang menenangkan, kulit sihat bebas dari kemerahan, kerengsaan, mengurangkan kegatalan kulit dan meredakan sunburn dengan empat produk iaitu Cleanser, Toning Lotion, Moisturizer dan SunScreen.

Cara guna Cosmoderm Perfect Balanced

Langkah 1: Foaming Cleanser 100ml (RM29.90)


Pembersih berbuih ini membantu membersihkan kulit secara mendalam sambil meredakan kulit yang kemerahan. Ia juga meningkatkan penyerapan kulit dari bahan berkhasiat lain sehingga produk seterusnya mudah disapukan pada kulit.

Penggunaan: Picit sedikit pembersih ke telapak tangan. Basuh dan urut dengan lembut. Bilas dengan air bersih.

Extra points: Bahagian terbaik dari pembersih ini ialah ia menghasilkan banyak buih, tetapi ia tidak mengeringkan kulit.

Langkah 2: Toning Lotion 120ml (RM45.90)


Diformulasikan dengan Prebiotik dan 20,000 ppm Calamine, toning lotion ini membantu menenangkan dan meredakan kemerahan sambil membangunkan keupayaan penyerapan kulit. Semakin tinggi Bahagian Per Juta (ppm) dalam produk, semakin berkesan produk tersebut. Selain itu, ini meningkatkan kelembapan kulit.

Penggunaan: Goncang sebelum digunakan sehingga calamine bercampur dengan baik dengan toning water. Tuangkan toning lotion ke telapak tangan dan tepuk lembut ke muka dan leher. Jangan gunakan Cotton Pad kerana ia akan menyerap kebaikan Calamine.

Extra points: 95% bersetuju bahawa Cosmoderm Perfect Balanced Toning Lotion berkesan untuk membaikpulih kemerahan kulit selepas sapuan
* Produk ini telah diuji oleh 300 ahli Home Tester Club

Langkah 3: Soothing WOW Cream 50ml (RM65.00)


Dengan Calamine dan 30,000 ppm Prebiotic, krim WOW yang menenangkan ini membantu mengembalikan kelembapan kulit serta meringankan cela pada kulit. Dengan Teknologi Water-In Oil-In Water (WOW), kelembapan diserap dan terkunci pada kulit yang membantu kulit kekal terhidrat.

Penggunaan: Pam sejumlah Soothing WOW Cream ke telapak tangan dan urut perlahan ke muka dan leher.

Extra points: Pengguna mungkin mengambil sedikit masa untuk memanjakan kulit dengan Soothing WOW Cream ini untuk memastikan tekstur krim akan diserap sepenuhnya ke dalam kulit.

Langkah 4: SunMilk SPF25PA ++ 50ml (RM65.00)


Pelindung matahari ini melindungi kulit daripada UVA dan UVB yang boleh menyebabkan kerosakan pada kulit. Selain itu, ia meningkatkan perlindungan permukaan kulit daripada tekanan persekitaran dan membantu menghilangkan sunburn dan kulit kering.

Penggunaan: Pam sejumlah SunMilk SPF25PA ++ ke telapak tangan dan urut dengan lembut ke muka dan leher.

Extra points: Pelindung matahari ini sesuai untuk semua jenis kulit termasuk kulit sensitif.

Prebiotic and Calamine to help soothe and calm redness on your skin


Rutin siang: 
Step 1: Cleanser > Step 2: Toning Lotion > Step 4: SunMilk SPF25PA++

Rutin malam:
Step 1: Cleanser > Step 2: Toning Lotion > Step 3: Soothing WOW Cream


Diuji secara dermatologi, sesuai untuk semua jenis kulit termasuk kulit sensitif dan BEBAS dari:
• Paraben
• Wangian
• Pewarna Tiruan

Kini Cosmoderm Skin Lab Perfect Balanced terdapat di farmasi di seluruh negara. 

Untuk maklumat lebih lanjut dan promosi terkini, sila layari di:


Post a Comment

3 Comments

Sis Lin said…
Ramai yang dah mencubanya, semua feedback kata bagus.. Cosmoderm ni banyak dah keluar produk baru kan.. Sis pun setia pakai dia punya teatree facewash sampai laaa ni heheheh/.
Atie Zieya said…
looks promising la product ni kan, dah la color dia pun cantik