ツ Teman Tapi Mesra

Mesin Buaian Elektrik QiQi Pilihan Terbaik Ibu untuk Newborn | QiQi Newborn LED Light Electronic Cradle Baby

Sangat baik untuk bayi yang baru lahir


Berdasarkan pengalaman dah beli macam-macam jenis buaian elektrik, jadi ena sangat recommended jenama QiQi ni. Design memang comel dan ada lampu LED. Kalau malam tak perlu buka lampu kecil lagi, ena cuma buka lampu LED ni saje dalam bilik. Tapi the best part adalah "Mod Senyap". 

Kalau diikutkan hati memanglah tak nak ajar anak berbuai tapi nak buat macam mane.. Sepanjang pantang 3 minggu, baby tak tidur lena, lepastu ena kena dodoikan sambil jalan. Lenguh satu hal, nak lelap cukup susah. Jadi kena lah beli sebab yang lama dah rosak plus bunyi bising. Honestly kalau korang tercari-cari yang murah tapi kualiti tinggi, memang ini lah jawapannya. 

Enjutan tidak terlalu kuat. Boleh adjust secara slow. Kalau tidak, adjust sedikit je dah rasa enjutan kuat macam terhentak. Siapa yang faham tu maksud ena, confirm setuju.

Antara review positif yang ena baca

1. Harga murah tapi berkualiti
2. Mesin buaian tidak berbunyi dengan mod senyap
3. Enjutan smooth sesuai untuk bayi baru lahir
4. Kabel plug panjang dan ringan
5. Senang dipasang dan jimat elektrik
6. Meringankan beban ibu
7. Bayi tidur dengan selesa

Jika anda mencari buaian untuk Bayi NewBorn anda, maka inilah yang harus anda pilih, kelajuan terendah dan lancar untuk NewBorn, kebisingan dikurangkan berbanding dengan jenama lain!


Ciri Produk:

• Motor berjenama Jepun tahan lasak
• Reka bentuk bermutu sesuai untuk semua Keluarga
• Kelajuan boleh laras
• Lampu LED
• 12 Volt Adapter
• Produk Keselamatan & Berkualiti

Pembungkusan kotak:

• 1 Buaian QiQi
• Plug adapter panjang 3 meter
• Spring 7 batang dengan satu S sangkut
• 1 Kad Waranti (jaminan 1 tahun) dan cover untuk :
1. Jaminan Untuk Mesin Buaian Sahaja
2. Spring dan Adapter tiada Jaminan
3. Kami hanya mengenakan Bayaran Penghantaran yang akan dihantar dalam tempoh jaminan

Cadangan Kuantiti Spring VS Berat Bayi:

2pcs = 2 - 4kg
3pcs = 4 - 6kg
4pcs = 6 - 8kg
5pcs = 8 - 10kg
6pcs = 10- 12 kg
7pcs = 12 - 16kg

Jika korang nak beli, boleh lawati kedai online penjual ini yang merupakan trusted seller melalui pautan Di Sini: Shopee Seller

Resepi Mee Goreng Mamak Menggunakan Numee Gardenia

Resepi air tangan Mentua


Mee goreng mamak ini adalah resepi daripada mama mentua ena. Dia selalu masakkan, rasa sama macam kat kedai. Rupanya rahsia dia tumbuk ikan bilis sebagai rencah. Mentua cakap dia tahu pon sebab tanya tips di kedai makan. Haaa.. Patutlah rasa sedap makan tak pernah jemu. Mudah sangat ! Jom follow resepi ni.

Bahan:

1. Ikan bilis segenggam
2. Cili kering ( Yang sudah dikisar dengan bawang putih dan bawang besar )
3. Telur 2 biji
4. 1 paket Numee Gardenia
5. Udang (Siap digoreng dahulu)
6. Sayur taugeh
7. Sayur sawi
8. Perasa tambahan
9. Minyak masak


Cara memasak:

1. Tumbuk ikan bilis dan tumis dahulu dengan minyak secukupnya
2. Kemudian masukkan cili kisar seperti biasa. Masak sehingga pecah minyak dan tambah perasa
3. Pecahkan telur dan kacau rata
4. Masukkan Numee Gardenia (kalau ena biasa basuh dahulu)
5. Masukkan udang yang telah digoreng
6. Masukkan sayur taugeh dan sawi
7. Tambah perasa jika kurang
8. Sedia untuk dihidang

NuMee Gardenia Menjadi Pilihan Keluarga

Bila guna pertama kali terus jatuh cinta. Ena suka sebab saiz medium, tidak terlalu kecil atau terlalu kembang. Takde rasa kelat seperti mee lain.

NuMee Gardenia adalah mee kuning segar pertama di Malaysia yang dipasteur, dihasilkan oleh Gardenia.  

Kepakaran Gardenia menghasilkan roti diaplikasikan dalam proses penyelidikan dan pembuatan mee kuning ini. Penyelidikan intensif selama lebih 2 tahun adalah petanda komitmen Gardenia untuk memberikan yang terbaik untuk para ibu dan penggemar mee kuning di seluruh tanahair.

NuMee Gardenia lebih baik kerana:

1. NuMee Gardenia telah melalui proses pempasteuran bagi menghapuskan bakteria/pathogen menjadikan ianya bersih, selamat dan sedia dimasak. Dengan proses ini, NuMee tidak perlu di simpan di peti sejuk dan boleh bertahan di suhu bilik.

2. Semua bahan-bahan yang digunakan adalah berkualiti tinggi – tepung gandum, garam, minyak sayuran dan air alkali (gred makanan) bagi memastikan kualiti terbaik dan rasa enak kepada semua.

3. NuMee Gardenia tiada pewarna tambahan – Warna kuning yang terhasil terbit dari  reaksi tindak balas tepung berserta air garam dan air alkali (gred makanan).

4. Kurang Berminyak.

5. Kualiti bungkusan yang lebih baik – NuMee Gardenia dibungkus dengan bahan yang lebih baik bagi mencegah kebocoran dan pencemaran.

Resepi Cekodok Nasi @ Cucur Nasi Sesuai untuk Anak Susah Makan Nasi

Paling senang semua bahan masuk dalam blender


Disebabkan anak sulung sangat susah nak makan nasi, jadi sebagai ibu mestilah nak kena pandai umpan anak makan.hahaha. Jenuh taw paksa dia makan nasi. Dah masuk mulut pon dia luak kan balik. Janganlah tuduh ena malas masak pelbagai menu, dah macam-macam resepi, last-last ena jugak kena habiskan.hahaha.. 

Jadi ena pon follow lah resepi viral ni di Facebook. Ehhh Sumayyah terus suka lah. Siap suami syok je makan ulang-ulang. Bila ena cakap ada nasi dia terkejut sebab takde rasa nasi. Yelah dah ena blend semua.hehe. Lagipon senang tak banyak bahan. Kalau pagi ada lebihan nasi ena tak berapa rajin nak buat apam nasi. Nasi goreng pon kadang-kadang dah jemu. Memang inilah resepi mudah untuk sarapan pagi. 

Resepi ni memang simple je sebab kalau letak terlalu banyak bahan takut anak tak nak makan. Sesuailah untuk anak yang susah makan nasi. Ni pon dah kira bersyukurlah nak makan. Tekak western betul anak sorang ni.hahahaha..

Bahan:

1. Ikan bilis segenggam
2. Nasi 1 cawan
3. Bawang besar sebiji
4. Air untuk kisar kesemua bahan
5. Gula 1 sudu
6. Garam 1/4 sudu. 


Cara memasak:

1. Masukkan ke semua bahan dan kisar sehingga hancur. Air pon agak-agak tidak terlalu cair.
2. Tuang ke dalam mangkuk dan tambah tepung. Kacau sehingga sebati dan goreng sehingga garing.

Fuhhhh bila makan memang tak rasa nasi. Kenyang juga perut dibuatnya. Asalnya sebab makan kat rumah orang time raya. Bila sedap je makan, owner tu share lah ni cekodok nasi. Tu yang terus cari resepi. Mudah kan???

5 Resepi Mudah dan Senang menggunakan Pasta Organik Alce Nero


Di rumah ena memang kena sentiasa ada pelbagai jenis pasta sebab anak sulung sangat suka makan pasta terutama Spageti. Kenapa dia tak makan nasi??? Haa susah nak jawab sebab tekak dia makan nasi seminggu sekali je. Asal masuk tekak je nak muntah. Mungkin pembawakan semasa hamilkan Sumayyah, ena mabuk teruk 6 bulan tak lalu makan nasi asyik nak makan pasta. Agaknya terbawa sampai bersalin la tu. Disebabkan dah macam-macam jenis brand pasta ena guna, kali ni nak cuba pula Alce Nero. Siap ada resepi lagi uolsss... Haa tak sabar nak cuba nanti. 

Resepi Kegemaran Keluarga

Di antara semua jenis pasta ni, ena belum cuba lagi Pasta Penne. Sumayyah sangat gilakan Carbonara. Suami pula suka Spaghetti Bolognese versi pedas. Dan ena pula Spaghetti Daging Masak Lemak Cili Api. Haaa.. nanti ena share resepinya. Tapi sebelum itu ena kongsikan resepi yang telah disediakan oleh Alce Nero khas untuk peminat pasta ! Mana tahu korang nak cuba pula.

Tingkatkan Kehebatan Menu #DudukDiRumah PKPP Anda dengan Lima Cara Memasak Pasta Organik daripada Alce Nero 

Semasa tempoh Perintah Kawalan Pergerakan (PKP), anda menemui bakat terpendam anda dalam memasak hidangan yang menyihatkan dan lazat serta tidak memerlukan belanja besar. Kini dalam tempoh Perintah Kawalan Pergerakan Pemulihan (PKPP) pula anda ingin tingkatkan lagi keupayaan dengan resipi baharu menampilkan citarasa, persembahan dan kebaikan yang malah lebih tinggi. Anda perlu memasak hidangan yang belum lagi anda kongsikan gambarnya di Facebook, Instagram atau Tik Tok! 

Alce Nero, jenama organik terkemuka Itali, menawarkan kepada anda lima resipi yang mudah dan mengkagumkan menggunakan pastanya. Kesemua resipi ini menggunakan ramuan yang biasa terdapat di dapur. Jika tidak mempunyai bahan tertentu, gantikan sahaja dengan apa yang ada. Walaupun pasta merupakan ramuan utama resipi ini, anda akan dapati citarasa, tekstur dan rupa masakan yang pelbagai. 

1 ) SPAGHETTI CARBONARA 
 

Apa kata beralih daripada pasta berasaskan tomato dan cuba karbonara tanpa krim ini. Anda hanya perlukan pasta Alce Nero, telur, keju, cendawan dan daging lembu atau dendeng ayam belanda. Tak ada dendeng? Gantikan sahaja dengan daging lembu atau ayam cincang. Tak ada keju parmesan? Gunakan keju mozzarella, cheddar atau krim. 

Hanya 30 minit diperlukan untuk menghasilkan hidangan karbonara untuk empat orang seperti yang dihidang di kafe. 

Ini adalah resipi carbonara Itali tanpa krim. Yang diperlukan hanyalah pasta, telur, keju, cendawan dan daging lembu!

Masa penyediaan: 10 minit
Masa Memasak: 15 minit
Untuk: 4 orang

Bahan:
• 300g Alce Nero Organic Spaghetti.
• 1 cawan keju parmesan parut untuk memasak
• 6 daging lembu atau daging ayam belanda, dihiris
• 1 cawan cendawan dihiris
• 2 biji telur
• 1 kuning telur
• 1 sudu kecil Garam
• Lada hitam, jika mahu
• ½ cawan keju parmesan untuk dihidangkan

Cara memasak:
1. Masak spageti dengan garam hingga sebati. Toskan tetapi simpan satu cawan air masak.
2. Pukul telur, lada hitam dan keju dalam mangkuk dan ketepikan.
3. Dalam kuali, panaskan minyak masak dengan api sederhana. Masukkan daging lembu dan cendawan, goreng selama lebih kurang 5 minit.
4. Kurangkan api hingga rendah dan masukkan spageti masak.
5.Tuangkan telur dan sos keju, cepat-cepat campurkan dengan spageti dan daging lembu sehingga dilapisi dengan baik. Pastikan ia tidak menjadi telur rebus. Masukkan satu sudu air pasta yang dimasak pada satu masa sehingga anda mencapai konsistensi sos yang diinginkan.
6. Keluarkan dari api dan hidangkan segera. Masukkan keju parmesan tambahan di atas.

2 ) MACARONI CHICKEN SOUP
  

Sup ayam memang sesuai dimakan ketika fasa PKPP ini memandangkan ia membantu menguatkan imuniti dan memulihkan semangat. Semangkuk sup ayam yang lazat merupakan hidangan ringkas yang memerlukan banyak ayam dan masa yang lama. Tambahkan makaroni organik Alce Nero bagi meningkatkan lagi selera dan manfaat kesihatannya buat anda. Biasanya kanak-kanak dan orang dewasa akan meminta untuk menambah sup yang membangkitkan selera ini. Bersedialah!

Sup ayam asas dengan makaroni yang mesti dipelajari oleh sesiapa sahaja! Rangsangan yang baik untuk sistem imun dan membuat anda tetap hangat pada hari hujan.

Masa penyediaan: 10 minit
Masa Memasak: 2 jam
Untuk: 4 orang

Bahan:
• 3 sudu besar Cuka Sari Apel Organik Alce Nero
• 4 cawan Alce Nero Macaroni
• Tulang ayam 1kg
• 8 batang tongkat / sayap ayam
• 3 batang saderi, dihiris nipis
• 1 lobak merah, dihiris
• 3 ulas bawang putih, dihancurkan
• 1 bawang, dihiris nipis
• 2.5 liter air kosong

* Sebagai alternatif, anda boleh menggunakan stok ayam siap pakai dan menambahkan ayam dan sayur-sayuran.

Cara memasak:
1. Rebus air dan masukkan ayam, tulang ayam, saderi, bawang, wortel, bawang putih, cuka sari apel. Didihkan dan kecilkan api. Musim dengan garam dan lada. Didihkan selama lebih kurang 2 jam.
2. Setelah selesai, angkat tulang ayam dan angkat dari api.
3. Dalam mangkuk hidangan, masukkan makaroni dan tuangkan sup ayam dan ayam yang suam. Hidangkan semasa panas.

3 ) CHEESY BAKED PENNE WITH EGGPLANT
 

Hanya empat bahan dan 25 minit diperlukan untuk menghasilkan hidangan makan malam yang mengkagumkan ini. Masak pasta penne organik Alce Nero, selang-selikan dengan lapisan pasta, sos pasta Alce Nero, terung (atau sebarang sayur yang boleh didapati) dan keju di dalam bekas yang tahan ketuhar, dan tambahkan lebih banyak keju. Bakar selama 20 minit atau sehingga keju cair. Siap! Sungguh mudah, enak dan sesuai untuk Instagram. 

Anda hanya memerlukan 4 ramuan - Sos Pasta, Pasta, Terung (atau sayur mana-mana) dan keju pilihan anda!

Masa penyediaan: 5 minit
Masa Memasak: 20 minit
Untuk: 4 orang

Bahan:
• 1 balang Sos Alce Nero Pasta dengan Sayuran
• 4 cawan Alce Nero Penne
• 1 Terung, dihiris nipis
• 1 cawan keju mozzarella parut, untuk sos
• 1 cawan Cheddar Cheese parut, untuk sos
• 1 cawan keju mozzarella parut tambahan, untuk topping

Cara memasak:
1. Panaskan ketuhar pada suhu 180c
2. Masak pasta seperti yang diarahkan dan toskan. Simpan kira-kira ¼ cawan air pasta.
3. Dalam periuk lain, tuangkan air pasta dan sos pasta. Biarkan mendidih sedikit.
4. Keluarkan dari panas. Masukkan pasta, terung dan semua keju. Gaul rata.
5. Dalam piring kaserol, tuangkan campuran pasta cheesy. Masukkan keju mozzarella tambahan di atas pasta. Bakar selama 20 minit sehingga terung masak sepenuhnya dan keju cair.

4 ) SPICY FUSILI WITH VEGETABLES 
 

Fusili goreng kilas berasaskan tomato ini merupakan hidangan tepat bagi vegetarian atau tatkala anda inginkan sesuatu yang ringkas dan segera. Anda pasti mendapat manfaat lima bahagian sayur dengan hidangan pasta organik Alce Nero cara Asia yang menyihatkan dan membangkitkan selera ini. Sesuai dimasak menggunakan sebarang sayuran yang ada di dalam peti ais anda. Untuk lebih cantik, pilih sayuran dalam pelbagai warna seperti lobak merah, tomato, cili kembung, jagung dan timun. 

Resipi ini ringkas dan sesuai untuk seseorang yang sibuk tetapi memerlukan hidangan pilihan. Anda boleh menggunakan sayur-sayuran yang terdapat di pantri anda.

Masa penyediaan: 10 minit
Masa Memasak: 10 minit
Untuk: 4 orang

Bahan:
• 1 lobak merah, dihiris
• 2 biji tomato segar, potong dadu
• 1 biji capsicum merah, potong dadu
• 1 bawang, dihiris
• 1 balang Sos Alce Nero Pasta bersama Cili
• 4 cawan Alce Nero Fusilli Tricolore
• Keju (pilihan)
• Lada (pilihan)

Cara memasak:
1. Di atas periuk, taburkan sedikit minyak dan tumis sedikit bawang dan wortel hingga lembut. Campurkan dalam tomato dan capsicum.
2. Tuangkan perlahan-lahan Sos Alce Nero Pasta dengan Cili dan biarkan mendidih hingga sedikit berkurang. Musim dengan lada jika mahu.
3. Masukkan pasta yang telah dimasak ke dalam sos dan kacau hingga sebati sepenuhnya.
4. Hidangkan sambil panas dengan lobak merah dan tomato. Masukkan keju di atas sementara sos panas jika mahu.

* Anda boleh menambah sayur-sayuran lain seperti kacang polong, brokoli, cendawan atau apa sahaja yang terdapat di pantri anda.

5 ) TUNA PASTA SALAD 

 
Ingin keluar bersiar-siar lagi dengan keluarga semasa PKPP dan membawa bekal salad yang dimasak di rumah untuk berkelah? Salad pasta tuna ini menggunakan pasta penne organik Alce Nero untuk hidangan yang berkhasiat dengan campuran tekstur rangup dan halus. Mudah untuk disediakan dan enak dimakan panas atau sejuk. Tambahkan citarasa Asia dengan serai, daun bawang, cili padi atau minyak bijan. 

Masa penyediaan: 10 minit
Masa Memasak: 15 minit
Untuk: 4 orang

Bahan:
• 250g penne organik Alce Nero
• 280g minyak tuna Ayam Brand ™ serpihan minyak
• 100g jagung kernel keseluruhan Ayam Brand ™
• Carrot 50g, potong
• 100 g Timun, potong
• 50g Kubis merah, dikisar
• 80g Bawang, dikisar
• 5g daun pudina
• 90ml minyak zaitun extrace Alce Nero
• Cuka sari apel Alce Nero 30ml
• 1 ulas Bawang Putih, cincang
• Garam, lada dan serbuk bawang putih

Cara memasak:
1. Pukul minyak, cuka, bawang putih, bersama-sama kemudian perasakan dengan garam dan lada.
2. Didihkan periuk besar air masin ringan hingga mendidih dengan api sederhana. Masukkan pasta dan masak lebih kurang 10-12 minit.
3. Tiriskan dengan teliti. Pindahkan ke mangkuk dan campurkan ke dalam kuah.
4. Gabungkan semua bahan dalam mangkuk salad. Periksa perasa dengan menambah lebih banyak garam dan lada jika perlu.
5. Susun campuran pasta dalam mangkuk hidangan besar, hiaskan dan hidangkan.


Dapatkan resepi lengkap di https://alcenero.asia/recipes.html
atau 
layari laman rasmi media sosial Alce Nero https://www.facebook.com/AlceNeroMalaysia/ 
dan 

untuk menambah lebih banyak hidangan-hidangan organik dan berkhasiat ke menu PKPP anda. Kekal selamat dan sihat. Jangan lupa untuk tag @alceneromy apabila anda menyediakan hidangan menggunakan produk-produk Alce Nero untuk berpeluang memenangi hamper khas! Ikuti laman media sosial kami untuk lebih banyak resepi dan peraduan.

Mengenai Alce Nero 


Alce Nero diasaskan pada 1970-an apabila dua koperasi peladang muda Itali mengambil keputusan untuk mempelopori revolusi organik dengan menghasilkan makanan berkhasiat tanpa menjejaskan alam sekitar. Alce Nero menggabungkan kaedah pertanian lama dengan penyelidikan termaju kesihatan dan alam sekitar. Teknik kami mungkin telah berubah, namun jaminan kualiti kami masih berasaskan semangat asal Alce Nero iaitu kecintaan terhadap makanan, penjagaan alam sekitar dan larangan penggunaan bahan kimia sintetik.

Kini, Alce Nero merupakan jenama organik No. 1 di Itali. Pengeluar kami terlibat dalam semua peringkat penghasilan. Ini membolehkan kami menerapkan prinsip kami di sepanjang proses penghasilan dan menjejak asal-usul produk makanan kami secara terperinci. Justeru, kami dapat menjamin produk kami produk asli Itali berkualiti tinggi dan 100% organik yang dibawa terus dari ladang ke meja makan anda. Pengiktirafan organik Alce Nero telah melalui proses yang ketat oleh perbadanan pengesahan dari Kesatuan Eropah (EU) dan Jepun.

Di Malaysia, Alce Nero menjual pelbagai jenis pasta organik, minyak zaitun asli, kuah pasta, jem dan madu. Untuk maklumat lanjut, layari www.alcenero.asia

Marine Essence Beauty Bar Bantu Hilangkan Ruam Susu Anak

ANAK RUAM SUSU

Ruam susu antara perkara yang selalu membuatkan ena bimbang ketika berpantang selain anak kena kuning. Sumayyah dan Safiyyah kedua-duanya kena ruam susu. Setiap kali menyusu badan sekejap je naik pada mulut. Walaupon selalu lap tapi tetap naik juga. Bila asyik tukar-tukar produk untuk hilangkan ruam , maka makin teruk pula sampai ke seluruh muka. Bukannya pakai produk biasa. Nak salahkan produk pon tak boleh juga sebab rasanya ikut pada keserasian bayi. Sampai tahap doktor suruh mandi pakai air je. Tak perlu guna apa-apa sabun mandian. Tapi tetap macamtu juga tak hilang. Memang tak upload lah gambar anak sebab dah teruk.

Sehinggalah ena bertemu dengan Marine Essense Beauty Bar ataupon nama glamour dia "Sabun Hijau ME". Mula-mula takut juga nak cuba sebab sabun hijau ni banyak buih dan berbentuk sabun buku, boleh ke sabun anak???? Tapi tengok hasil di bawah.... Ena pon macam tak percaya berkesan. 


Ena pon tak ambil gambar perkembangan hari demi hari sebab ingatkan lama proses nak baik tu. Eh tak sangka dalam 3 hari tu cepat reda kemerahan dan tengok hasil selepas 5 hari. Muka Safiyyah bersih! Hati ibu mana tak happy tengok muka anak bersih mulus seperti baru lahir. Ini adalah review ena sendiri cara nak hilangkan ruam anak masa dalam pantang. Padehal ena guna juga sabun hijau ME ni untuk kurangkan gatal-gatal badan ketika hamil. Cuma tak tahu pula boleh guna untuk hilangkan masalah kulit sensitif bayi.

KEBAIKAN SABUN HIJAU ME


Bar Kecantikan Marine Essence @ Sabun Hijau ME dirumus khas untuk menyihatkan, melembapkan dan meremajakan kulit. Ia diperkaya dengan antioksidan dan minyak asli untuk memberikan manfaat yang terbaik untuk kulit anda.

Bar kecantikan Marine Essence memanjakan kulit anda sambil menghidratkan dan melembutkannya. Kulit terasa selembut sutera apabila disentuh.

Diinspirasi daripada bentuk organik kerang laut dengan haruman yang menawan, Bar Kecantikan Marine Essence pasti merangsang anda menggunakannya setiap hari!

BAHAN UTAMA


Ramuan eksklusif sangat bermanfaat pada kulit. Sebab itu bau sabun ni tersangatlahhh wangi. Kalau kita kuat peluh, mandi dengan sabun ME ni confirm harum semerbak.

1. Garam Buluh
- Sumber kaya dengan mineral dan antioksidan untuk kulit.
- Anti-bakteria.

2. Pheno-SFE TM (Ekstrak The Pu-erh)
- Terkenal dengan antioksidan dan sifat-sifat pemulihan untuk menghapuskan radikal bebas yang berbahaya daripada merosakkan sel-sel kulit. (Anti penuaan)
- Memperbaiki dan memperbaharui sel-sel kulit dengan menjaganya agar tetap sihat dan muda untuk masa yang lebih lama.

3. Ekstrak Liquorice
- Mengurangkan perubahan warna kulit dan bintik-bintik hitam.
- Mencerahkan pigmentasi kulit.

4. Minyak Tea Tree
- Anti-bakteria.

5. Vitamin E
- Antioksidan dan anti-penuaan.
- Memperbaiki kulit yang bermasalah dan rosak dengan berkesan.

6. Gliserin
- Tidak mengeringkan kulit. Sebaliknya, ia menarik kelembapan daripada udara ke dalam kulit
- Merupakan pelembap kulit yang  terbaik.

7. Aloe Vera
- Kebolehan untuk merangsang pembaharuan sel-sel kulit pada kulit yang bermasalah.

CARA PENGGUNAAN


1. Seeloknya potong kepada 6 - 9 bahagian dahulu supaya tidak berlaku pembaziran sebab sabun ni mudah cair. Hanya ambil 1 bahagian dan yang lain simpan dalam bekas kering.

2. Basahkan sehingga berbuih. Kemudian sapukan kepada kulit. Bilaskan dengan air sehingga bersih.

PENYIMPANAN

Simpan di tempat dingin dan kering. Letakkan di tempat yang kering selepas digunakan.

PERHATIAN

Elakkan daripada terkena mata. Jika terkena mata, bilas segera dengan air. Sekirannya ruam atau kegatalan berlaku, hentikan penggunaan.

SIAPA YANG SESUAI GUNA?


Ena memang pengguna sabun ME semasa hamil sebab badan mudah naik ruam gatal. Biasalah kuat berpeluh kepanasan. Sabun hijau ME lah penyelamat. Bukan itu saje, ada pelbagai kegunaan seperti menghilangkan jerawat. Haaa yang tu memang ena akui sebab tengok muka sedara pakai bersih daripada jerawat selepas menggunakannya. Kalau ada alahan kulit sebab makan seafood pon ena akan gunakan sabun hijau. 


Taraaa.... muka Safiyyah selepas 2 minggu menggunakan sabun hijau ME. Ena lumur satu badan terutama pada bahagian belakang kepala. Situ lagi banyak ruam. Memang puas hati lah tak pakai bedak dengan losyen pon takpe sebab terlalu wangi.


Kulit Safiyyah selepas sebulan penggunaan. Bila anak dah 3 bulan baru ena berani pakai sabun mandian bayi yang lain. Tempoh 3 bulan pertama tu memang kena berhati-hati dalam pemilihan sabun anak. Belum tentu anak pertama serasi tapi anak kedua mungkin tidak. 

1 kotak ada 3 buku harga dalam RM100 lebih tapi kalau nak cuba dulu boleh beli 1 buku sahaja. Walaupon agak mahal tapi bagi ena berbaloi. Pakai sikit je tapi dah banyak buih. Haaa kalau nak cuba jangan lupa rojer je Mak Jijah. Semoga dapat membantu bagi yang masih tak dapat selesaikan masalah kulit sensitif.

Contact Number: Mak Jijah 📲

Tawaran Hebat PG Mall Mega 8.8 Pre Sales

PG MALL PLATFORM E-COMMERCE NO. 1 DI MALAYSIA


PG Mall nampaknya semakin rancak menawarkan peluang yang hebat dan berbaloi untuk kepuasaan pelanggan. Ia merupakan platform beli belah atas talian yang satu-satunya e-commerce tempatan. Bagi yang belum tahu, PG Mall menawarkan semua barang keperluan di bawah satu bumbung dan menjadi medan membeli TOP 3 paling dikunjungi secara atas talian mengikut iPriceinsight. Bukan itu saje, PG Mall menerima ke semua jenis e-wallet dan juga pemindahan perbankan. 


Untuk pengetahuan korang, PG Mall merupakan pusat beli belah online tempatan Malaysia dibawah syarikat emas terbesar Malaysia iaitu Kumpulan Public Gold.

Dengan Pusat Perniagaan Global yang terletak di Pulau Pinang, PG Mall dikendalikan oleh pasukan tenaga kerja untuk memastikan prestasi terbaik di platform, baik untuk peniaga dalam mengembangkan perniagaan mereka secara dalam talian, atau kepada pembeli bagi memastikan pengalaman mereka bersama kami adalah satu Kebahagiaan. Setiap produk di rak Dipilih dan Diluluskan dengan teliti untuk memastikan kualiti terbaik apabila tiba di tangan pembeli. Membeli-belah yang boleh dipercayai dan selamat.

"Di PG Mall, kebolehpercayaan dan keselamatan pengalaman membeli-belah oleh pembeli adalah kepentingan utama kami. Dalam persekitaran yang selamat dan terjamin, kami menyediakan pelbagai pilihan pembayaran yang selamat termasuk pemindahan perbankan dalam talian segera dari semua bank utama di Malaysia".

TAWARAN HEBAT MEGA 8.8 PRE-SALES 3 - 7/8/2020


From 3rd– 7th August 2020
Daily Flash Deals As Low As RM8
RM 5 off with minimum purchase spending RM38 applicable for new user only
Rm15 off with minimum purchase spending RM 88 for all users (existing & new users)

MEGA 8.8


Daily Flash deal serendah RM8 
Diskaun sehingga RM88
Minimum purchase spending off RM 188
RM5 dengan minimum perbelanjaan sebanyak RM38 (Untuk pendaftaran baharu @ New Shopper ) 
RM 15 dengan minimum perbelanjaan sebanyak RM88 (Pelanggan sedia ada @ Existing Shopper )

Maybank QRPay 



Enjoy penjimatan secara eksklusif dengan Maybank QRPay 
Dapatkan RM5 OFF bila membuat pembelian dengan PGMall atau MAE hari ini sehingga 31  July 2020 
Gunakan promo kod : "FLASH" 

Wooowww. Menarik juga tawaran dan promosi hebat yang diberikan kepada pelanggan? Jadi jangan lepaskan peluang korang untuk nikmati semua tawaran ini sempena Mega 8.8. Jom terjah website PG Mall


Untuk ketahui info lanjut boleh layari :

Resepi Jagung Kukus Manis atau Cupcorn


Resepi jagung ni amat mudah tidak memerlukan banyak bahan dan tidak menggunakan kos yang mahal. Kalau di kedai nak tambah susu lebih pon kena cas. Lagi berbaloi buat je sendiri. Tambahan pula jagung mempunyai pelbagai Vitamin yang baik untuk tubuh badan. Jom buat sendiri Jagung Kukus Manis
.
Bahan

1. Jagung
2. Susu pekat @ cair
3. Marjerin
4. Garam


Cara hidangan

1. Letak isi jagung yang siap dipotong kecik tanpa batang dan letak dalam bekas plastik. Beli yang frozen lagi senang

2. Kukus jagung dalam 15 minit.  Jangan rebus dalam rendaman air nanti hilang kemanisan jagung

3. Dah siap masak, ambil satu senduk jagung dan masukkan ke dalam cawan

4. Letakkan marjerin 1 sudu dan kacau

5. Kalau takde susu cair boleh pakai susu pekat. Ambil 2 sudu susu pekat dan tambah air panas 1 sudu sahaja.

6. Garam tabur sedikit sahaja dan gaul rata. Siap untuk dimakan 😋