Nikmati Kopi Panggang Segar dari Doorstep Coffee Roaster

Nikmati Kopi Panggang Segar dari Doorstep Coffee Roaster | Agak jakun lah mula-mula nak guna. hahahaha. Yelah tahu nak minum kopi dari tangan magis Barista ni pergi je Cafe Hipster. Di rumah tahu guna kopi uncang je. Tapi yang ni berbeza. Haa kalau malas nak keluar pergi Cafe, kita order je kopi ni semudah "DRIP & DRINKS"Dapatkan coffee drip bag dari @Doorstepcoffeeroaster dan rasai kelazatan kopi di rumah cafe sendiri. Memang feeling habis.

Masa first time buka, aroma bau kopi wangi tu harum semerbak di ruang dapur. Ena suka minum kopi lagi-lagi baunya boleh hilang stress. Kopi sememangnya banyak manfaat. Kalau kereta ena bau tak berapa enak letak je uncang kopi 1 hari. Esok kuranglah bau hapak tu.


Coffee drip bag filter senang digunakan. No messy. Buka dan koyak bahagian atas beg, kemudian susun di atas cawan.


Macam ena ambil 2 sudu kopi untuk 1 cawan ni jika nak minum kopi o panas. Ena gunakan drip bag sama juga untuk 1 cawan lagi sebab pekat kan. Just kongsi bancuhan yang sama.


Macam ni lah rupa dia bila sangkut pada atas cawan. Cawan ni comel je untuk 150ml air jadi nampak lah drip bag ni tinggi.


Tuang air panas 20ml dan tunggu dalam 30 saat bagi kopi mengembang. Kemudian tuang lagi 150 ml air panas. Selepas beberapa minit boleh buang drip bag. Lebih kurang camni lah step nya. Ala air tu agak-agak je macam kita biasa buat tu. Syok jugak buat nak feeling jadi Barista.hahahah...


100% Arabica Coffee Bean yang segar, mudah dibawa, mesra alam dan senang disediakan. Cuma perlukan air panas sahaja

Boleh dinikmati Panas atau Sejuk


Saje buat 2 versi mana yang sedap kan, eh 2 2 sedap lahhh,. Letak ais separuh dan tuangkan susu kotak, Lepastu tuangkan sedikit bancuhan kopi yang telah ditapis tadi dan kacau. Minum sejuk-sejuk memang nikmatlah.

Mesti korang tertanya-tanya kopi flavour apa ena minum? House Blend N°3 Sumatra Mandheling, Brazil (Caramel Black Tea). Haaa patutlah sedap. Jauh ni import. Nak single origin pon ada.

Gambar ni antara salah satu flavour di dalam kopi ena tu, Indonesia Sumatera Mandheling ni baru lagi dipasarkan pada bulan Ogos yang lalu diambil dari Wilayah Batak Sumatera Tengah Barat, Aceh.

Wahhh terharu rasanya dapat rasai kelazatan kopi ni. Tak payah merentas negara nak dapatkan kopi asli. Korang tahu tak ada banyak lagi kopi asli dari negara lain ! 

Team Doorstep Coffee Roaster bermula dengan mendapatkan sumber, mencuba, menyaring dan memilih biji kopi terbaik dari seluruh dunia. Sebilangan negara asal adalah Brazil, Colombia, China, Ethiopia, Indonesia, Kenya, Mexico dan Nicaragua. Haaa memang rambang mata dibuatnya. Lepasni nak cuba lain pula.


Dengan biji kopi mentah premium, @Doorstepcoffeeroaster memanggang setiap pagi pada hari bekerja dan menghantarnya terus ke depan pintu anda sehingga anda dapat menikmati kopi terbaik dari keselesaan di rumah atau pejabat anda. ☕️ ☕


Untuk memudahkan rutin pagi anda, @Doorstepcoffeeroaster menyediakan perkhidmatan mengisar kopi percuma untuk anda sebelum dibungkus. Anda boleh menjadualkan tarikh panggang dengan kami untuk memastikan anda mendapat kopi panggang segar.

Kalau korang nak cuba, boleh terus shopping di Shopee dan harganya murah je. Bancuh bila-bila masa dan senang dibawa bercuti. Untuk pengetahuan korang, pemilik @Doorstepcoffeeroaster ni merupakan Barista yang berpengalaman. Haa jadi jangan ragu-ragu nak dapatkan kopi berkualiti ni.

Post a Comment

3 Comments

Unknown said…
sedapnya..dah lama cuti kopi nih.. Rasa teringin pulak.Sekali sekala kan..
Atie Zieya said…
mesti wanggi bau dia kan
Sis Lin said…
Rasa macam dah komen tapi entah hahahaha..
Jujurnya Sis suka kopi kosong aje, sebab nak rasai kenikmatikan bijian kopitu sendiri..selalunya begitulah Sis..