Dapatkan Tips Kesihatan dan Cara Merawat daripada Pakar Perubatan Secara Online

Di dalam tempoh PKP (Perintah Kawalan Pergerakan) ini, pergerakan harian kita adalah terbatas. Macam ena sendiri pon ada medical checkup dengan Hospital Pakar tapi dalam beberapa bulan sekali. Jadi masa itu saje kita ada untuk bertanyakan perihal kesihatan secara dekat dengan Pegawai Perubatan. Ada sekali tu terpaksa skip appointment doktor sebab PKP fasa 1 bermula masa tengah pantang. Jadi lebih banyak rujuk segala info secara online. Itu pon kita tak pasti kan sahih atau tidak.

Maklumat kesihatan lebih tepat dengan Tips-Kesihatan.com


Disini ena nak kongsikan satu laman web yang bagus, mempunyai maklumat perubatan secara tepat terus daripada mereka yang lebih arif tentang perubatan dan kesihatan. Nak tahu info Covid-19 pon ada taw.

Cuma klik di bawah


Ada pelbagai tips kesihatan yang berkaitan keibubapaan, kehamilan, kesihatan dan seksualiti. Sebagai ibu yang sedang menyusukan bayi, sudah tentu ena akan membaca lebih banyak berkaitan penyusuan sebab dulu anak sulung ena gagal berikan susu badan lama. Sempat 3 bulan je. Jadi kali ni kena banyak belajar cara yang betul daripada pakar.


PELBAGAI ARTIKEL TERKINI DIKONGSI

Apa yang ena suka berkenaan web ini adalah kerana penulisannya yang santai, mudah difahami dan kalau ada terma perubatan pun akan diterangkan secara ringkas. Selain itu ena juga boleh print setiap artikel yang ada untuk dijadikan nota simpanan.

1. PENYAKIT

Termasuk punca, faktor risiko patofisiologi, cara diagnosis dilakukan dan juga cara rawatan kepada penyakit tersebut.

2. SIMPTOM

Semua artikel tentang simptom, tanda-tanda dan gejala penyakit yang penting bagi tujuan diagnosis penyakit. Banyak penyakit berkongsi simptom yang sama.

3. RAWATAN

Rawatan moden bagi penyakit-penyakit yang dikenalpasti oleh doktor. Antara rawatan termasuk dari segi ubat, pembedahan dan juga rawatan lain.

4. UBAT

 Ubat-ubatan moden termasuk fungsi, indikasi, cara tindakan dan kesan sampingan ubat supaya pesakit dapat membuat keputusan bijak.

5. TIPS

Tips-tips dan petua mendapatkan kesihatan yang optimum supaya dapat menjalani hidup dengan lebih berkualiti.

6. UMUM

Semua artikel-artikel umum tentang kesihatan dan perubatan yang penting untuk dipelajari oleh masyarakat untuk mendapatkan hidup lebih berkualiti seperti fakta dan mitos

7. UPDATE COVID-19

Statistik terkini COVID-19 di seluruh dunia
.
.
Semoga laman web ini memberi manfaat kepada kita semua. Selamat membaca :)

Post a Comment

6 Comments

Sis Lin said…
Bagus ni, dah tau sumber dan web mana perlu di tuju, so senang segala pertanyaan dan persoalan boleh kita cari jawabannya..
iamciksyawiter said…
Wahhh, good information!
Tengku Sofia said…
Wah! Bagus ni. Kita boleh dapat ilmu tentang perubatan tetapi pastikan berjumpa doktor ye kalau dah memang sakit. :)
Eyqa Hasnan said…
Bagus website nie. Sekurang kurangnya sementara nak jumpa doktor, kita tahu mana nak rujuk dulu ;)
cc kak fas said…
Kak pun dah mula mengenali laman web Guos Keaihatan ni memang bnyak indo boleh diperoleh.
Zaza Azman said…
Wow bagus nya boleh check online dlu sebelum pegi klinik utk admit ke apa. Jimat masa dan duit. Kadang2 piklinik pun buang masa. Doktor takat check2 skit dah.. Pastu consultation fee lg mahal dari ubat 🙄