New intake 2023/2024 pelajar baru IDRISSI School Johor Bahru

Baru-baru ini, ena diberi peluang untuk melihat sendiri sistem pembelajaran IDRISSI School Johor Bahru di Educity Iskandar Puteri, Johor  di mana Bahasa Inggeris menjadi bahasa pengantar utama di dalam kelas. Teruja masa ni sebab dapat tengok perbezaan di antara sekolah kerajaan dan sekolah swasta. Idrissi School menggabungkan prasekolah, sekolah rendah dan sekolah menengah dibawah 1 bumbung dengan 17 negara yang terlibat. Nama "IDRISSI" merupakan nama kepada anak founder.

Macam-macam bangsa ena dapat jumpa. Kalau korang nak tahu Idrissi International School JB ni baru dibuka tahun 2022 dan cawangan pertama Idrissi International School Setia Alam sejak tahun 2015. Asrama juga disediakan untuk pelajar luar.

Totally memang mereka cakap bahasa inggeris. Kita sedia maklum kemampuan berbahasa Inggeris yang lancar memberi kelebihan untuk mendapatkan peluang pekerjaan yang cerah di masa hadapan, sama ada di dalam atau luar negara.


🏢 SCHOOL HOURS
Isnin - Jumaat
Preschool 8am-2pm
Primary 8am-2.30pm
Secondary 8am-3.15pm

🏢 PRESCHOOL
Nature-Based Learning

🏢 PRIMARY & SECONDARY EDUCATION
Cambridge International Curriculum

















Keunikan kepelbagaian budaya dan latar belakang berbeza dari pelusuk dunia mampu membuka minda dan memperkaya jiwa pelajar. Tidak dinafikan, silibus pendidikan di IDRISSI International School terbukti berkualiti dengan adanya pelbagai aktiviti dan kelab yang ditubuhkan untuk memberi rangsangan kepada pelajar bagi menyerlahkan bakat mereka, selari dengan akademik.


Diantara kelab yang boleh pelajar join (After school Programs) :

1. Read a licious
2. Art Heroes
3. Quranic Science
4. Chess club
5. Hero Bacaria
6. Easy math with number blocks
7. Futsal club
8. Badminton club
9. Quran storytelling
10. Fun mandarin



📆 New intake dibuka bagi sesi 2023/2024. Dapatkan maklumat lanjut di www.idrissischool.edu.my/johorbahru


IDRISSI School Johor Bahru,
Block A, EduCity Complex 2,
Persiaran Canselor 1,
EduCity Iskandar,
79200 Iskandar Puteri,
Johor Darul Ta’zim.

IDRISSI School
- Be The Change -

Post a Comment

0 Comments