Tips memilih kod colour Foundation lihat pada urat tangan

Benda ni ena baru tahu tahun lepas. Selama hidup pakai foundation dah bertahun-tahun ni main belasah je janji match dengan warna kulit muka. Haaa tapi salah satu tips nya tengok pada urat tangan. Jadi jika korang baru tahu, boleh lah cek urat masing-masing dan pilih foundation yang sesuai.


Lihat urat pada tangan masing-masing. Apakah warna urat ?

Purple bermakna cool skintone , hijau bermakna warm skintone.

Ehhh dah tahu tapi macam mana nak cari foundation sesuai pula?


Haaa... Jawapannya Timewise 3D Foundation daripada Mary Kay. Ada banyak kod color yang boleh korang match kan. Contohnya kod "C" untuk cool skintone dan "W" untuk warm skintone. Bijak kan Mary Kay? dia faham isi hati wanita ni.


Bukan itu saje, siap ada 2 jenis Matte dan Luminous. Matte untuk kulit kombinasi dan berminyak manakala luminous untuk normal sehingga kulit kering.




Glowing secara natural


Betapa glowingnya dan kemas calitan foundation ke skin. Dulu ena tak suka jenis liquid ni sebab rasa tak confident. Now dah tak boleh skip pakai seharian di luar. Mampu mengawal minyak sehingga 12jam. Full coverage tapi tetap rasa ringan pada kulit. Ia non-comedogenic dan tak bercapuk.


1. Teknologi IntelliMatch menghasilkan padanan warna foundation seakan tona kulit sebenar.

2. Diformulasikan dengan "Age Minimized 3D Complex" yang terdapat di dalam set Timewise 3D skincare.

3. Mengandungi Peptida dan Vitamin B3 ialah agen pencerahan dan antioksida

4. Antikoksida dari ekstrak buah anggur dan japanese knotweed untuk melawan radical bebas

5. Encapsulated Resveratrol lapisan liquid & air yang stabil agar mudah masuk ke dalam kulit supaya pemakaian lebih efektif

Walaupon tanpa SPF tapi menghalang kerosakan kulit akibat "Blue Ray"


Kulit kita sentiasa terdedah dengan habuk dan kotoran tapi kita tak perasan mengadap handphone pon memberi kesan pada kulit. Jadi pastikan korang pakai foundation yang ada perlindungan Blue Ray sekali.


Terdedah tanpa perlindungan Blue Ray
 
Manfaat dalam 1 tiub Foundation







Nampak je kecil molek tapi super jimat. Ena pakai 1 tiub ni boleh tahun 6 bulan bekerja. Kalau suri rumah rasa lagi tahan lebih lama. Jadi berbaloi lah harga tak sampai RM80 tapi manfaatnya luar biasa.

Klik nombor tertera untuk lebih lanjut

Ena | Beauty Consultant | 012-3942251

Post a Comment

0 Comments