Apa itu Basic Skincare?

Apa itu Basic Skincare? Tak nak bercerita dengan panjang sebab perkara ni adalah asas ramai yang tahu. Cuma nak kekalkan disiplin antara nak buat atau tidak je. Sejujurnya dulu ena pon tak peka sebab malas nak ikut step. Tapi disebabkan faktor usia makin meningkat dan jeragat semakin banyak di muka mula lah risau dan nak buat rutin harian dengan betul. Jadi  kalau boleh kita amalkan semua step berikut untuk membuatkan muka sentiasa sihat dan awet muda. Bukan sebab nak cantik je tapi nak kulit kekal sihat hingga ke usia tua.
 
Basic Skincare adalah penjagaan basic kulit wajah. Ada 𝟱 𝗕𝗔𝗦𝗜𝗖 𝗦𝗧𝗘𝗣 𝗦𝗞𝗜𝗡𝗖𝗔𝗥𝗘 :
1. Cleanser 
2. Exfoliate / Pengelupasan 
3. Softener/Freshener/Toner 
4. Moisturiser / Pelembap 
5. Protection (SPF dari matahari + Foundation dari Habuk & Blue Ray)


Kenapa kita kena buat basic skincare ROUTINE ?
sebab mahu skin sihat & cantikkkkk 

🌸CLEANSER / PENCUCI
Penting untuk bagi kulit bersih, bebas dari kotoran. 

🌸FRESHEN / PENYEGAR
Untuk remove kotoran yang tertinggal, lembutkan kulit and prepare skin for next step. 

🌸MOUISTURISER / PELEMBAP
Kulit kering ke berminyak ke normal ke semua kena ada pelembap. Kulit yang lembab penting untuk elak premature aging, improve skin tone dan bertindak sebagai temporary skin barrier. Kulit yang lembap adalah kulit yang sihat.

🌸EXFOLIATOR / PENGELUPASAN
Mesti pakai untuk buang kulit mati untuk memudahkan penyerapan serum, mengelakkan kulit kelihatan kusam dan sebagai nya. 

🌸PROTECTION / PERLINDUNGAN (Sunblock / Sunscreen)
Wajib pakai setiap tak kira diluar rumah atau di dalam rumah. kulit yang terdedah pada UVA dan UVB senang untuk berjeragat, tona kulit akan jadi tak sekata, kulit jadi kusam, lebih sensitif dan paling bahaya boleh menjadi punca kepada kanser kulit.

Mary Kay Range Skincare

Berikut adalah senarai skincare yang ada di dalam produk Mary Kay. Jika tak pasti ingin gunakan yang mana, boleh rujuk pada Beauty Consultant yang sah di bawah.










Klik nombor tertera untuk lebih lanjut

Ena | Beauty Consultant | 012-3942251

Post a Comment

0 Comments