Puting luka dan melecet setiap kali menyusukan anak? Ada cara yang selamat untuk merawat masalah ibu

Kenangan tak boleh lupa setiap kali bersalin bila bengkak susu. Sakit uiii  sampai kena mastitis. Masa tu trauma nak nyusukan anak bila nipple dah luka. Nak pump pon sakit. Nak tak nak kena bagi anak hisap sambil tahan ngilu. Masa tu takde pengalaman tak tahu nak merawat macam mana selain tuam, berurut dan makan panadol.

Stretch mark pula? Mesti lah ada sikit. Kaki pon naik sama gatal-gatal sepanjang preggy. Jadi kesan tu pasti ada 🙈 mula lah kurang keyakinan diri depan suami.


Tak sangka rupa-rupanya ada produk yang boleh atasi masalah nipple melecet dengan Mama’s Choice Intensive Nipple Cream mesra bayi. Diformulasi daripada bahan gred makanan yang menjadikannya selamat digunakan terutama kepada bayi. Tak perlu bilas selepas sapuan jadi tidak mendatangkan bahaya jika bayi secara tidak sengaja termakan krim ketika menyusu. 


Bukan itu saje rangkaian produk mamaschoice.my No 1 halal breastfeeding & pregnancy brand for moms. Halal, bersih, selamat & semulajadi.

Antara produk favourite ena ialah Stretch Mark Cream halal pertama di Malaysia dan juga Relaxing Massage Oil sebagai minyak urut dan Aromaterapi. Complete set untuk ibu seperti ena 👏👏👏 merawat masalah stretch mark, sakit badan dan juga nipple melecet. 

Mama's Choice Stretch Mark Cream halal pertama di Malaysia


💖 Halal
💖 Hypoallergenic 
💖 Dermatologically tested
💖 Paraben & alcohol-free
💖 Safe for pregnant and breastfeeding mothers
💖 Suitable for all skin types

Krim stretch mark kami adalah produk pertama di Malaysia yang disahkan halal secara rasmi. Pensijilan halalnya didaftar di MUI dan diiktiraf oleh KKM.

Formulasinya hanya diperbuat daripada ekstrak semulajadi tumbuh-tumbuhan seperti aloe vera, minyak zaitun dan minyak jojoba yang mampu mengekalkan kelembapan kulit dan mengurangkan kegatalan kulit dengan selamat.

Mama’s Choice Stretch Mark Cream ini tidak mempunyai sebarang toksin berbahaya seperti paraben, SLS, alkohol dan ianya telah diuji secara dermatologi di makmal Singapura.

Mama's Choice Intensive Nipple Cream (Safe, Halal, Natural Maternity Skincare For Pregnant Moms)


💖 Alcohol-free
💖 Paraben-free
💖 Phthalate-free
💖 Free from artificial fragrance
💖 Dermatologically tested
💖 Hypoallergenic
💖 Food grade
💖 100% natural

Krim ini diperbuat daripada bahan semulajadi ekstrak kurma, minyak kelapa dan shea butter yang selamat untuk anda dan juga bayi tersayang. Tekstur krim puting kami mudah diserap ke dalam kulit dan mampu memberikan kesan kelembapan yang cepat, jadi anda tidak perlu bilas selepas digunakan.

Selain itu krim ini juga sangat sesuai untuk ibu yang mempunyai kulit sensitif. Ini disebabkan ianya tidak mengandungi wangian tiruan dan alkohol. Diperakui 100% halal dan selamat daripada bahan berbahaya.

Didatangkan dalam bentuk tiub,yang sememangnya sangat praktikal untuk dibawa ke mana sahaja. Manakala tekstur krimnya sangat lembut dan ringan sekaligus memberi rasa keselesaan setiap kali sapuan dilakukan. Krim ini juga tidak mempunyai rasa dan aroma menjadikan bayi yang sedang menyusu lebih tenang tanpa gangguan.

Penggunaan Mama’s Choice Nipple Cream sangat mudah. Hanya bersihkan payudara anda menggunakan kain lembut selepas penyusuan. Seterusnya, picit tiub krim mengikut amaun yang dikehendaki (sedikit sahaja sudah memadai). Sapukan secara lembut di kawasan puting. Untuk keberkesanan yang optimum, gunakan Mama’s Choice Nipple Cream secara konsisten setiap hari.

Mama's Choice Relaxing Massage Oil (Safe, Halal, Natural Maternity Essential Oil, Aromatherapy For Moms)


💖 Hypoallergenic 
💖 Dermatologically tested
💖 Tested in Singapore laboratories
💖 Safe for pregnant or breastfeeding mothers

Mama’s Choice Relaxing Massage Oil berbau harum sudah tentu membuatkan para ibu rasa selesa untuk membuat urutan pada kulit. Selain itu boleh dibuat sebagai Aromaterapi yang boleh dimasukkan ke dalam diffuser.  Menggabungkan minyak limau gedang dan oren supaya anda dapat menghilangkan rasa morning sickness untuk ibu preggy juga. Ibu hamil boleh guna taw. Sampai lah bersalin.

Hanya perlu masukkan beberapa titis ke diffuser setiap kali anda ingin memberikan mood kesegaran di dalam bilik anda, melegakan loya atau berehat pada waktu petang. Ia adalah teman kehamilan yang luar biasa.

Istimewanya produk kami ialah anda tidak perlu risau tentang ramuannya. Ini adalah kerana jenama kami telahpun mendapat kelulusan FDA, diuji secara dermatologi di makmal Singapura dan telah diberikan pensijilan Halal. Jadi, anda tidak perlu rasa was-was menggunakannya samada pada si manja mahupun untuk diri sendiri.

Facebook : https://www.facebook.com/mamaschoice.my/

Order melalui shopee official store dibawah :

https://shp.ee/ipndiqz

https://shp.ee/ipndiqz

https://shp.ee/ipndiqz

Post a Comment

1 Comments

Sis Lin said…
Baca jerr ngeriii.. sebab dah pernah rasa dulu... tapi time dulu hanya guna lapisan ajaa.. now mudah dah yaaaa