Produk Mary Kay ni ada sijil HALAL tak?

Produk Mary Kay ni ada sijil HALAL tak? | Soalan ini biasa ditanyakan oleh customer untuk dapatkan kepastian samada selamat digunakan atau tidak.  Boleh dibawa solat tak? Jom kenali produk Mary Kay jika anda ingin tahu.


Boleh lihat contoh pada kotak foundation mempunyai kandungan "Glycerin" yang merupakan agen pelembap. Glycerin boleh diperoleh daripada 2 bahan semulajadi iaitu lemak tumbuhan dan haiwan.

Jangan risau produk Mary Kay bebas daripada :
1. Bovine (beef)
2. Porcine (pork)

Produk Mary Kay dihasilkan daripada tumbuhan/botani dan ekstrak serta bahan-bahan yang selamat untuk tujuan penstabilan bahan dan pengawetan sahaja.


Di negara maju tertakluk kepada piawaian Antarabangsa. Cuma produk dibungkus di Malaysia mesti ada tanda halal.


Tak banyak company yang ada research and development sendiri untuk skincare. Tetapi Mary kay ada RnD sendiri yang tidak menggunakan 3rd party. Diuji pakar kulit dan pakar mata.




Produk Mary kay telah berada dalam pasaran malaysia selama 21 tahun sejak tahun 2000. Manakala telah menyambut ulang tahun ke-58 sejak ditubuhkan pada tahun 1963. Mary Kay telah didaftarkan dengan Kementerian Kesihatan Malaysia.

Bagaimana nak cek? Mudah saje.
Masuk ke website Sistem Pendaftaran Produk
v
v
v


Product category : Cosmetic
Search by : Product name
Search : Mary Kay




Ketahuilah bahawa Mary Kay tersenarai TOP3 cosmetics brand di Malaysia dan TOP5 global direct selling di dunia. Mary Kay bukan MLM taw!!!! Jadi jangan ragu-ragu nak cuba Mary Kay.

Klik nombor tertera untuk lebih lanjut

Ena | Beauty Consultant | 0123942251

Post a Comment

0 Comments