ツ Teman Tapi Mesra

Tingkatkan Sistem Imun Badan Dengan Eskayvie Diffenz Mengandungi Khasiat Cendawan Susu Harimau

Tingkatkan Sistem Imun Badan Dengan Eskayvie Diffenz Mengandungi Khasiat Cendawan Susu Harimau | Negara kita kini masih lagi dalam keadaan Pandemik Covid-19 dengan kes harian positif Covid-19 yang tinggi mencecah 5 angka. Walaupun kerajaan Malaysia masih menggerakkan pengambilan vaksin di seluruh negara, ia tidak bermakna badan kita sudah cukup kebal nak melawan virus. 

Badan kita masih lagi terdedah untuk mendapat jangkitan kerana kita perlu terima hakikat yang Covid-19 memang akan ada di sekeliling kita.

Yaaa… Ena dah lengkap 2 dos vaksin tapi Ena masih terdedah dengan virus. Jadi, pentingnya menjaga diri dengan pengambilan makanan sihat dan juga vitamin tambahan. 

Alhamdulillah Ena takde alami kesan teruk selepas vaksin pertama mahupun kedua. Kehidupan berjalan dengan lancar. Mungkin sebab ena sejenis yang amalkan suplemen untuk kuatkan sistem imun badan. Ada anak kecil ni bukan senang nak dapat cukup rehat. Sebab itu penting jaga kesihatan dalaman badan.

Bila kita terlalu lama duduk di rumah sebenarnya, ia mungkin boleh mendatangkan kesan yang kurang baik kepada kesihatan fizikal dan mental individu dan ramai yang ambil masa untuk sesuaikan diri dengan norma baru ini. 

Tapi Ena juga risau jika nak kerap keluar sebab ada anak kecil boleh memberi risiko kepada mereka. Nak pergi ke kedai pun hanya seminggu sekali sahaja itu pun untuk buat stok makanan. 

Mula lah kita stress lama sangat terperap, kurang Vitamin D dari sinaran matahari dan paling ketara Ena rasa banyak menghadap skrin handphone ajar anak yang PDPR ni. Serius! Letih badan! 

Kalau korang alami perkara sama, tak salah untuk ambil alternatif menyihatkan tubuh badan. Ena sarankan ambil supplement 4-in-1 immunity booster Eskayvie Diffenz ini. Yang penting kita ikhtiar untuk kebaikan diri kita sendiri dan orang yang kita sayang kan?


Eskayvie Diffenz Khas Untuk Kuatkan Sistem Pertahanan Badan

Sejak negara kita menghadapi Pandemik Covid-19, Ena tengok ramai yang berkongsi di media sosial tentang kebaikkan vitamin C untuk tingkatkan sistem imun badan bagi melawan jangkitan virus. 

Tapi tahukah korang? Eskayvie Diffenz bukan sahaja mengandungi Vitamin C malahan ada 3 lagi kandungannya yang menjadikannya sangat terbaik untuk diambil untuk kuatkan sistem pertahanan badan kita.



GABUNGAN CENDAWAN SUSU HARIMAU, BUAH CAMU-CAMU DAN VITAMIN C & D (MANFAAT UNTUK SISTEM IMUN BADAN DI MUSIM PANDEMIK COVID-19)

Musim pandemik yang melanda negara sekarang ini menyebabkan kebanyakan kita dihantui dengan rasa ketakutan dek kes dilaporkan semakin hari semakin meningkat dan kes kematian juga semakin tinggi, yang mana kita pun tidak tahu bila penghujung kepada semua ini. 

Jadi, apa yang patut dilakukan?

Perkara utama yang kita perlu lakukan adalah dengan meningkatkan sistem imun badan bagi melindungi diri dan keluarga daripada jangkitan Covid-19. 

Ia menjadi kewajipan sebagai usaha dan ikhtiar manusia. Perkembangan nanoteknologi makanan kini memudahkan kita memanfaatkan khasiat dari nutrisi yang terbaik dan menyediakannya dalam bentuk yang lebih mudah diamalkan.


1. Cendawan Susu Harimau (Lignosus Rhinocerus)


Cendawan ini diiktiraf sebagai Harta Karun Negara dan amat sukar didapati pada masa kini. Cerita daripada orang-orang tua dahulu, nilai cendawan ini sangat mahal kerana ia hanya akan tumbuh pada titisan susu harimau yang jatuh di lantai hutan.

Cendawan jenis eksotik ini amat berkhasiat bagi menguatkan sistem imun daripada jangkitan kuman dan virus. Uniknya cendawan susu harimau ni adalah dia tak tumbuh secara berjemaah macam cendawan yang lain tapi tumbuh secara sendirian.

Tempoh masa untuk cendawan ni membesar memakan masa bertahun lamanya, menjadikan cendawan yang tumbuh di lereng bukit Hutan Khatulistiwa ini sangat ‘rare’ dan susah diperolehi.

Harganya juga boleh mencecah sehingga ribuan ringgit! Cendawan Susu Harimau mula giat dikaji apabila pada tahun 2002, Tun Dr Mahathir Mohamad mengatakan bahawa penyakit batuk kronik yang beliau alami bertahun-tahun dapat diubati dengan cendawan ini. 


Cendawan Susu Harimau ini sememangnya khazanah negara yang sukar didapati dan sangat mahal harganya ya. 

Jadi, Eskayvie Diffenz ini telah diformulasikan untuk memudahkan anda mendapat khasiat daripada cendawan ini tanpa perlu meredah hutan. 

Kebaikan Cendawan Susu Harimau:

● Mengatasi masalah resdung, alahan dan ekzema.
● Melegakan batuk, selesema, radang paru-paru, asma.
● Menguatkan paru-paru bagi pesakit paru-paru kronik dan perokok tegar. 
● Menguatkan sistem imun badan dari jangkitan kuman dan virus.
● Digunakan secara tradisional untuk merawat simptom masalah yang berkaitan sistem pernafasan seperti batuk kronik, allergi sinus dan asma.


2. Buah Camu - Camu (Myrciaria Dubia)


“Digunakan bagi tujuan perubatan oleh penduduk asli Amazon sejak lebih 700 tahun dahulu”.

Camu-camu, yang juga dikenali sebagai Myrciaria dubia, adalah buah yang tipikal di rantau Amazon dengan kandungan vitamin C yang tinggi dan mudah diserap, berbanding buah-buahan lain seperti acerola, oren, lemon dan nanas. 

Banyak kajian mendapati buah ini mempunyai kandungan Vitamin C yang paling mudah diserap berbanding buahan yang lain. Lebih best, ia mempunyai kandungan Vitamin C hingga 60 kali ganda lebih tinggi dari buah oren! Disebabkan oleh khasiatnya yang melimpah ruah, buah camu-camu ini mendapat jolokan SUPERFOOD.

Superfood ini turut mengandungi antioksidan seperti polyphenols, carotenoids, flavonoids, anthocyanin, asid gallic dan asid ellagic yang menguatkan lagi sistem imun badan. 

Lagi-lagi bagi mereka yang mempunyai masalah kesihatan dan merokok! Bukan hanya mengandungi Vitamin C, superfood ini mengandungi banyak mineral yang mampu menguatkan sistem imun badan seperti Zinc, Magnesium dan Manganese.

Kebaikan: 

● Menguatkan sistem imun
● Antioksidan dan anti-radang
● Melangsingkan badan dan mengurangkan sel lemak
● Menstabilkan tekanan darah tinggi
● Merangsang penghasilan kolagen
● Mengawal gula darah

3. Vitamin D


Jika dulu vitamin D sering diwar-warkan untuk fungsi tulang yang kuat. Namun, kini saintis giat mengkaji dan menemui 3000 reseptor vitamin D di dalam badan, menyebabkan ia bukan hanya penting untuk tulang tetapi untuk keseluruhan badan. 

Malah, ia sangat penting di musim pandemik ini kerana ia membantu meningkatkan lapisan saluran pernafasan. Perokok adalah individu yang mudah mendapat keradangan pada bahagian paru-paru, sehingga boleh menyebabkan batuk yang teruk.

Malah, ada golongan-golongan tertentu yang mempunyai risiko kekurangan vitamin ini seperti wanita berhijab, individu yang mempunyai penyakit kronik, kanak-kanak, wanita hamil dan menyusu serta mereka yang berusia 60 tahun ke atas. 

Walaupun Malaysia merupakan negara yang mempunyai sinar matahari mencukupi, namun, 67.4% rakyat Malaysia mempunyai masalah kekurangan vitamin ni. Walhal, ia sangat penting untuk mengawal selia sistem imun, membantu kawalan gula darah, kekuatan tulang dan banyak lagi. 

Sumber utama vitamin D dalam badan adalah dari matahari, namun beberapa faktor lain boleh mempengaruhi penyerapan vitamin ini seperti,

● Warna kulit yang lebih gelap menyukarkan penyerapan cahaya matahari.
● Cahaya matahari perlu kena terus kepada kulit tanpa halangan sunblock, pakaian, kaca, awan mendung, topi, etc. 
● Hanya 10-20% sumber Vitamin D mampu dicapai dari sumber makanan mendedahkan ramai individu kepada kekurangan Vitamin D. 

**Yang paling penting, ia menurunkan risiko kematian COVID19 sebanyak 700%! (Irish Journal of Medical Science, 2020).

4. Vitamin C


Mengikut kajian Kementerian Kesihatan Malaysia, 57% pesakit COVID19 yang berada di ICU pulih dan dibenarkan discaj (tanpa komplikasi) setelah diberi dos vitamin C yang tinggi. 

Hanya 14% kematian dilaporkan di kalangan mereka yang diberi Vitamin C, yang nyata lebih rendah berbanding 71% kematian di kalangan mereka yang tak diberi Vitamin C.


Bukan sahaja di Malaysia, malah menurut Nutrition Journal (2021), lebih 82% pesakit COVID-19 yang kritikal mempunyai paras Vitamin C yang rendah.  

Vitamin ini dapat memastikan sistem imun badan bekerja dengan baik. Sudah tentu pengambilan vitamin C ini boleh bantu elak jangkitan virus ini dan mengurangkan kesan virus terhadap badan bagi mereka yang dijangkiti.

Namun, badan tak mampu menghasilkan Vitamin C atau menyimpannya secara efisien kerana ia adalah vitamin larut air. Ia boleh didapati daripada pengambilan makanan seperti buah-buahan dan sayuran ataupun melalui makanan tambahan yang berasaskan vitamin C. 

Walaupun pengambilan makanan telah seimbang, tetapi penyerapan vitamin dan nutrisi masih bergantung kepada kadar penyerapan nutrisi tersebut yang mana bukan semua vitamin C dari dalam makanan akan diserap ke dalam badan. 

Pengambilan vitamin C yang mencukupi dari makanan boleh didapati melalui sekurang-kurangnya 5 hidangan buah segar dan sayuran, dengan syarat, 2 hidangan daripada makanan tadi adalah tinggi dengan vitamin C dan perkara ini agak mustahil untuk sesetengah individu. Situasi ini menjadikan pengambilan suplemen vitamin C amat diperlukan masa kini.

Malah dengan gaya hidup kini yang tidak terjaga, pencemaran persekitaran serta sesetengah keadaan seperti perokok, tekanan tidak terkawal dan mempunyai penyakit kronik akan menjadikan keperluan Vitamin C meningkat untuk membantu mengatasi keradangan kronik dalam badan. 


Bukan itu sahaja, cara masakan juga menyebabkan vitamin C di dalam sayuran berkurangan sekitar 13-60% menyebabkan semakin ramai yang tidak mendapat bekalan vitamin C yang cukup. Jika tidak mengambil vitamin C dengan cukup, kita akan berhadapan dengan masalah kekurangan vitamin C seperti gusi berdarah atau skurvi, kulit kering, sakit sendi, mudah dijangkiti penyakit dan luka lambat sembuh.

Bagi memastikan sistem imun sentiasa kuat, pengambilan vitamin ini mestilah dalam jumlah yang mencukupi. Vitamin C juga penting untuk merangsang pembentukan kolagen, membantu mempercepatkan proses penyembuhan luka dan meningkatkan penyerapan zat besi.

Eskayvie Diffenz Bantu Tingkatkan Sistem Imun Badan Sepanjang Pandemik Covid-19


Eskayvie Diffenz merupakan suplemen keluaran Eskayvie bagi menyokong penjagaan gaya hidup sihat individu. Ia diformulasikan bagi membantu anda untuk tingkatkan sistem imun badan, melindungi dan menguatkan paru-paru.

Eskayvie Diffenz dihasilkan daripada 100% bahan semulajadi, diformulasikan oleh Doktor Perubatan, bebas Steroid serta Halal dimakan dan mendapat kelulusan KKM (Kementerian Kesihatan Malaysia).

Eskayvie Diffenz Membantu:

1. Menguatkan dan Melindungi Paru-Paru
2. Meningkatkan Sistem Imun Badan
3. Melegakan Batuk, Selesema & Radang Paru-Paru
4. Mengatasi Masalah Resdung, Alahan, Asma & Ekzema
5. Menyokong Kesihatan Sendi
6. Menyihatkan Jantung
7. Memberikan Tenaga
8. Mengawal Gula di Dalam Darah
9. Mencantikan Kulit
10. Anti Kanser & Anti Virus


4 Kelebihan Eskayvie Diffenz

1. Kaya dengan Vitamin C dan D
Kandungan vitamin pada dos optimum yang mencukupi untuk sistem pertahanan badan.

2. Diperkaya dengan Cendawan Susu Harimau & Buah Camu-Camu
Kapasiti antioksidan, fenolik dan flavonoid yang tinggi untuk meningkatkan perlindungan dalaman.

3. Gabungan 4 bahan berantioksidan tinggi dalam 1 tablet
Kandungan aktioksidan dan bahan aktif yang mencegah penyakit kemerosotan diri.

4. Tablet boleh kunyah berperisa blackcurrant yang lazat
Rasa enak & sesuai untuk diambil pada bila-bila masa sahaja. Banyak kajian yang telah membuktikan bahan-bahan di dalam Eskayvie Diffenz mampu membantu meningkatkan sistem imun, melindungi daripada jangkitan virus dan meningkatkan fungsi paru-paru, jantung dan hati. 


Selagi ada peluang, Kita Ikhtiar dan dapatkan sokongan khasiat Cendawan Susu Harimau, Buah Camu-Camu, Vitamin C & Vitamin D yang boleh membantu menyokong kesihatan paru-paru dan meningkatkan sistem imun tubuh kita dan keluarga.

Perlindungan 4 penjuru daripada Eskayvie Diffenz ini boleh didapati dengan hanya 1 tablet. Ia sangat mudah dinikmati dengan rasa buah anggur hitam yang enak dan boleh diambil semua peringkat umur bermula 5 tahun dan ke atas. 

Jom kita lihat lagi testimoni
        

“Doktor dah nak tidurkan saya, tapi Alhamdulillah….” – Dj Najman Mohamed
- Positif Covid-19 –


Pengalaman Paknil selepas menerima suntikan pertama vaksin


Norfadillah bukan sahaja telah pulih dari positive Covid-19 bahkan pulih dari asma


SOALAN & JAWAPAN

Bolehkah ibu mengandung mengambil Eskayvie Diffenz?

Boleh. Seelok-eloknya pengambilan Eskayvie Diffenz diambil selepas trimester pertama.

Adakah Eskayvie Diffenz perlu disimpan di dalam peti sejuk?

Hanya simpan pada suhu bilik dan elakkan daripada terdedah kepada cahaya matahari. Tutup rapat penutup botol Eskayvie Diffenz untuk mengelakkan ia teroksidasi.

Bolehkah kanak-kanak di bawah umur kurang 5 tahun mengambil Eskayvie Diffenz?

Kanak-kanak berusia kurang 5 tahun tidak digalakkan untuk mengambil suplemen. Mereka lebih disyorkan untuk mendapatkan nutrisi melalui pemakanan dan diet yang seimbang seperti buahan, sayuran, hasil tenusu dan protein yang cukup. Pengambilan Eskayvie Diffenz yang disyorkan adalah setengah biji sehari untuk kanak-kanak berumur 2 hingga 4 tahun.

Dari manakah sumber Cendawan Susu Harimau?

Sememangnya Cendawan Susu Harimau hanya boleh didapati di kawasan tertentu yang bersuhu lembab dan sejuk. Namun kini, penghasilan Cendawan Susu Harimau telah dikultur dan dikomersialkan untuk memudahkan lebih ramai mendapat kebaikannya. Malah, kajian mendapati Cendawan Susu Harimau yang dikulturkan mempunyai kandungan nutrisi yang lebih tinggi berbanding yang tumbuh meliar.

Adakah pengambilan buah Camu-Camu berbahaya kerana ia mengandungi kandungan Vitamin C 60 kali ganda lebih tinggi berbanding buah oren?

Buah Camu-camu sememangnya mempunyai kandungan Vitamin C yang tinggi. Namun, kajian mendapati tiada jumlah toksik yang dikesan sehingga kini. Formulasi Eskayvie Diffenz telah mengambil kira jumlah buah Camu-camu yang bersesuaian dan berdasarkan kajian sains terkini.

Klik www.diffenz.com dan dapatkan Eskayvie Diffenz untuk perlindungan diri dan keluarga anda. Hubungi 03-5511 1050 / 019-608 3027 untuk maklumat lanjut. 

Website: www.diffenz.com 

#EskayvieDiffenz #KitaIkhtiar #KitaJagaKita


PMCOCC - PUBG MOBILE CLAN OF CONQUEROR CHAMPIONSHIPS

FREDO SAMEON 🎬 SERU KEPADA SEMUA PEJUANG PUBG MOBILE DI MALAYSIA UNTUK SERTAI PERTANDINGAN PMCOCC.  APALAGI GENG!?


𝗣𝗠𝗖𝗢𝗖𝗖 - PUBG MOBILE CLAN OF CONQUEROR CHAMPIONSHIPS EDISI PENGENALAN ANJURAN BERPRESTIJ  OLEH  𝙍𝘼𝙉𝙂𝙀𝙍  𝙈𝙔𝙋𝙀𝙍𝙊𝘿𝙐𝘼  𝘾𝙇𝙐𝘽 

PERTANDINGAN INI AKAN DI-𝗖𝗔𝗦𝗧𝗘𝗥-KAN OLEH ADIWIRA MALAYA 刀ノ刀Jᗩ乃のվʐ21 (STREAMER)  PENDAFTARAN  𝗜𝗧 𝗣𝗠𝗖𝗢𝗖𝗖  ADALAH  𝙋𝙀𝙍𝘾𝙐𝙈𝘼
SENARAI PENAJA & SUMBANGAN BAGI MENJAYAKAN INTRO TEASER PMCOCC
🌹 UNTUK MENAJA ATAU MEMBERI SUMBANGAN, SILA KLIK DISINI. "JAZAKALLAH KHAIRAN KATSIRA"
ATAU SUMBANGAN UC KE ID PUBGM : 5530429273


PRA-SYARAT | LAMPIRAN A 🎬 INFORMASI PENUH SEGALA ASPEK BERKAIT PMCOCC (WAJIB TONTON)

INFO : PENERANGAN KONSEP PMCOCC SECARA RINGKAS DAN BERFOMULA ;

🚨 PENDAFTARAN ADALAH PERCUMA
JUMLAH PENYERTAAN • 168 PASUKAN
168 PASUKAN BERSAMAAN 8 BATCH

KELAYAKAN PENYERTAAN • BULANAN
PERTEMPURAN TERAKHIR • TAHUNAN

SISTEM PERTANDINGAN "KALAH MATI"
➥ BULANAN - SARINGAN SETIAP BULAN

SISTEM PERTANDINGAN "KONSEP LIGA"
➥ TAHUNAN - PERTEMPURAN TERAKHIR

PMCOCC TERDIRI DARI 3 PERINGKAT &
TERDAPAT PUSINGAN KESELURUHAN

PERINGKAT ALPHA (BULANAN)
🥇 QUATER FINAL - KALAH MATI

PUSINGAN BRONZE (10/21)
MARKAH TERTINGGI (1/88)
PUSINGAN SILVER (10/21)
MARKAH TERTINGGI (1/88)
PUSINGAN GOLD (16/21)

PERINGKAT OMEGA (BULANAN)
🥈 SEMI FINAL - KALAH MATI

PUSINGAN PLATINUM (8/16)
PUSINGAN DIAMOND (12/16)
PUSINGAN CROWN (1/12)

PERINGKAT CONQUEROR (TAHUNAN)
🥉 GRAND FINAL - SISTEM LIGA

PUSINGAN ACE DOMINATOR (12)
➥ PUSINGAN ACE MASTER (12)
PUSINGAN CONQUEROR (12)

JADUAL PENUH BAGI SEMUA PERINGKAT SEPERTI DIBAWAH ;
SESI : REHEARSAL & SCRIMS (100/100)
SCRIM BAGI MEMAHAMI PRA-SYARAT IT PMCOCC

TENTATIVE • REHEARSAL PMCOCC

08.00PM ➥ BERSIARAN LANGSUNG (STREAMING)
08.30PM ➥ PENGUMUMAN PENTING (SILA HADIR)
08.40PM ➥ SESI SOAL DAN JAWAB (BERCHIT CHAT)
09.00PM ➥ SCRIMS | A | REHEARSAL (DI ERANGEL)
10.00PM ➥ REHAT / KOPI MILO DULU (BERSANTAI)
10.30PM ➥ SCRIMS | B | REHEARSAL (DI VIKENDI)
11.30PM ➥ SESI SOAL DAN JAWAB (BERCHIT CHAT)
12.00PM ➥ TAMAT / STREAM (MARATHON 12JAM)

BATCH 1-4  17/07/2021 @ 0900PM
BATCH 5-8  17/07/2021 @ 1030PM
DAY 1  |  JOM TONTON VIDEO  DISINI

BATCH 1-4  18/07/2021 @ 0900PM
BATCH 5-8  18/07/2021 @ 1030PM
DAY 2  |  JOM TONTON VIDEO  DISINI

BATCH 1-4  19/07/2021 @ 0900PM
BATCH 5-8  19/07/2021 @ 1030PM
DAY 3  |  JOM TONTON VIDEO  DISINI


TENTATIVE • PERINGKAT ALPHA
ATURCARA  PUSINGAN BRONZE (10/21) 

08.00PM ➥ BERSIARAN LANGSUNG (STREAMING)
08.30PM ➥ PERTEMPURAN BERMULA (ERANGEL)
09.30PM ➥ KE KONTI PEMARKAHAN (MASUK ᴸ̲ᶦ̲ᵛ̲ᵉ̲)
09.45PM ➥ REHAT / KOPI MILO DULU (BERSANTAI)
10.00PM ➥ PERTEMPURAN BERMULA (SANHOK)
11.00PM ➥ KE KONTI PEMARKAHAN (MASUK ᴸ̲ᶦ̲ᵛ̲ᵉ̲)
11.15PM ➥ REHAT / KOPI MILO DULU (BERSANTAI)
11.30PM ➥ PERTEMPURAN BERMULA (MIRAMAR) 
12.30AM ➥ WWCD LIVE VIDEO CALL (INTERVIEW)
12.45AM ➥ PENGUMUMAN KEPUTUSAN (RESULT)

BATCH 1  06/08/2021 @ 0830PM
DAY 4 | JOM TONTON VIDEO DISINI

BATCH 2  07/08/2021 @ 0830PM
DAY 5 | JOM TONTON VIDEO DISINI

BATCH 3  09/08/2021 @ 0830PM
DAY 6 | JOM TONTON VIDEO DISINI

BATCH 4  12/08/2021 @ 0830PM
DAY 7 | JOM TONTON VIDEO DISINI

BATCH 5  15/08/2021 @ 0830PM
DAY 8 | JOM TONTON VIDEO DISINI

BATCH 6  18/08/2021 @ 0830PM
DAY 9 | JOM TONTON VIDEO DISINI

BATCH 7  21/08/2021 @ 0830PM
DAY 10 | JOM TONTON VIDEO DISINI

BATCH 8  24/08/2021 @ 0830PM
DAY 11 | JOM TONTON VIDEO DISINI


TENTATIVE • PERINGKAT ALPHA
ATURCARA  PUSINGAN SILVER (10/21) 

08.00PM ➥ BERSIARAN LANGSUNG (STREAMING)
08.30PM ➥ PERTEMPURAN BERMULA (ERANGEL)
09.30PM ➥ KE KONTI PEMARKAHAN (MASUK ᴸ̲ᶦ̲ᵛ̲ᵉ̲)
09.45PM ➥ REHAT / KOPI MILO DULU (BERSANTAI)
10.00PM ➥ PERTEMPURAN BERMULA (VIKENDI)
11.00PM ➥ KE KONTI PEMARKAHAN (MASUK ᴸ̲ᶦ̲ᵛ̲ᵉ̲)
11.15PM ➥ REHAT / KOPI MILO DULU (BERSANTAI)
11.30PM ➥ PERTEMPURAN BERMULA (MIRAMAR) 
12.30AM ➥ WWCD LIVE VIDEO CALL (INTERVIEW)
12.45AM ➥ PENGUMUMAN KEPUTUSAN (RESULT)

BATCH 1 VS 2  25/08/2021  @  0830PM
DAY 12 | WOW! JOM TONTON VIDEO DISINI

BATCH 3 VS 4  26/08/2021  @  0830PM
DAY 13 | WOW! JOM TONTON VIDEO DISINI

BATCH 5 VS 6  27/08/2021  @  0830PM
DAY 14 | WOW! JOM TONTON VIDEO DISINI

BATCH 7 VS 8  28/08/2021  @  0830PM
DAY 15 | WOW! JOM TONTON VIDEO DISINI


TENTATIVE • PERINGKAT ALPHA
ATURCARA  PUSINGAN GOLD (16/21) 

08.00PM ➥ BERSIARAN LANGSUNG (STREAMING)
08.30PM ➥ PERTEMPURAN BERMULA (ERANGEL)
09.30PM ➥ KE KONTI PEMARKAHAN (MASUK ᴸ̲ᶦ̲ᵛ̲ᵉ̲)
09.45PM ➥ REHAT / KOPI MILO DULU (BERSANTAI)
10.00PM ➥ PERTEMPURAN BERMULA (SANHOK)
11.00PM ➥ KE KONTI PEMARKAHAN (MASUK ᴸ̲ᶦ̲ᵛ̲ᵉ̲)
11.15PM ➥ REHAT / KOPI MILO DULU (BERSANTAI)
11.30PM ➥ PERTEMPURAN BERMULA (MIRAMAR) 
12.30AM ➥ WWCD LIVE VIDEO CALL (INTERVIEW)
12.45AM ➥ PENGUMUMAN KEPUTUSAN (RESULT)

BATCH 1+2 VS 3+4  30/08/2021 @ 0830PM
DAY 16  |  WOW! JOM TONTON VIDEO DISINI

BATCH 5+6 VS 7+8  31/08/2021 @ 0830PM
DAY 17  |  WOW! JOM TONTON VIDEO DISINI


TENTATIVE  PERINGKAT OMEGA
ATURCARA  PUSINGAN PLATINUM (8/16)

08.00PM ➥ BERSIARAN LANGSUNG (STREAMING)
09.00PM ➥ PERTEMPURAN BERMULA (ERANGEL)
10.00PM ➥ KE KONTI PEMARKAHAN (MASUK ᴸ̲ᶦ̲ᵛ̲ᵉ̲)
10.10PM ➥ REHAT / KOPI MILO DULU (BERSANTAI)
10.30PM ➥ PERTEMPURAN BERMULA (SANHOK)
11.00PM ➥ KE KONTI PEMARKAHAN (MASUK ᴸ̲ᶦ̲ᵛ̲ᵉ̲)
11.10PM ➥ REHAT / KOPI MILO DULU (BERSANTAI)
11.30PM ➥ PERTEMPURAN BERMULA (MIRAMAR) 
12.30AM ➥ WWCD LIVE VIDEO CALL (INTERVIEW)
12.40AM ➥ PENGUMUMAN KEPUTUSAN (RESULT)

BATCH 9 ➥ 11/09/2021 @ 0900PM
DAY 18 | JOM TONTON VIDEO DISINI

BATCH 10 ➥ 12/09/2021 @ 0900PM
DAY 19 | JOM TONTON VIDEO DISINI


TENTATIVE  PERINGKAT OMEGA
ATURCARA  PUSINGAN DIAMOND (12/16)

08.30PM ➥ BERSIARAN LANGSUNG (STREAMING)
09.00PM ➥ PERTEMPURAN BERMULA (ERANGEL)
10.00PM ➥ KE KONTI PEMARKAHAN (MASUK ᴸ̲ᶦ̲ᵛ̲ᵉ̲)
10.10PM ➥ REHAT / KOPI MILO DULU (BERSANTAI)
10.30PM ➥ PERTEMPURAN BERMULA (SANHOK)
11.00PM ➥ KE KONTI PEMARKAHAN (MASUK ᴸ̲ᶦ̲ᵛ̲ᵉ̲)
11.10PM ➥ REHAT / KOPI MILO DULU (BERSANTAI)
11.30PM ➥ PERTEMPURAN BERMULA (MIRAMAR) 
12.30AM ➥ WWCD LIVE VIDEO CALL (INTERVIEW)
12.40AM ➥ PENGUMUMAN KEPUTUSAN (RESULT)

BATCH 9 VS 10 ➥ 13/09/2021 @ 0900PM
DAY 20 | WOW! JOM TONTON VIDEO DISINI


TENTATIVE  PERINGKAT OMEGA
ATURCARA  PUSINGAN CROWN (1/12)

08.30PM ➥ BERSIARAN LANGSUNG (STREAMING)
09.00PM ➥ PERTEMPURAN BERMULA (ERANGEL)
10.00PM ➥ KE KONTI PEMARKAHAN (MASUK ᴸ̲ᶦ̲ᵛ̲ᵉ̲)
10.10PM ➥ REHAT / KOPI MILO DULU (BERSANTAI)
10.30PM ➥ PERTEMPURAN BERMULA (SANHOK)
11.00PM ➥ KE KONTI PEMARKAHAN (MASUK ᴸ̲ᶦ̲ᵛ̲ᵉ̲)
11.10PM ➥ REHAT / KOPI MILO DULU (BERSANTAI)
11.30PM ➥ PERTEMPURAN BERMULA (MIRAMAR) 
12.30AM ➥ WWCD LIVE VIDEO CALL (INTERVIEW)
12.40AM ➥ PENGUMUMAN KEPUTUSAN (RESULT)

BATCH 11 ➥ XX/09/2021 @ 0900PM
DAY 21 | WOW! JOM TONTON VIDEO DISINI


TENTATIVE  PERINGKAT CONQUEROR
ATURCARA  PUSINGAN ACE DOMINATOR (12)
ATURCARA  PUSINGAN ACE MASTER (12)
ATURCARA  PUSINGAN CONQUEROR (12)

12 CLAN ➥ XX/12/2021 @ 0900PM

SENARAI SLOT CLAN / PASUKAN YANG DI TERIMA PENDAFTARAN DAN BERJAYA MARA KE PERINGKAT YANG SETERUSNYA

⚠ TERSEBUT ADALAH SENARAI PEJUANG PMCOCC, AKAN DIKEMASKINI DARI SEMASA KE SEMASA. MOHON BERSABAR! SEKIRANYA CLAN/PASUKAN ANDA MASIH LAGI TIDAK DISENARAIKAN DI KOTAK BAWAH, SILA MAKLUMKAN KEPADA CASTER IT PMCOCC 刀ノ刀Jᗩ乃のվʐ21 KETIKA BELIAU ᴸ̲ᶦ̲ᵛ̲ᵉ̲STREAMING DI FACEBOOK MILIKNYA.  HARAP MAKLUM, SEKIAN.

👑 LEADER CLAN / PASUKAN AKAN
DIMASUKKAN DALAM GROUP WHATSAPP
(SEBAGAI PENERIMA ID ROOM & PASSWORD)

• PASTIKAN NAMA CLAN DI HADAPAN IGN SAMA!
CONTOH  ➥ 〔𝗡𝗥𝘇〕PEMAIN 1, 〔𝗡𝗥𝘇〕PEMAIN 2, 
                    〔𝗡𝗥𝘇〕PEMAIN 3, 〔𝗡𝗥𝘇〕PEMAIN 4

UNTUK MENONTON SEMUA VIDEO TOUR
KLIK DISINI (PLAYLISTS, IT PMCOCC 1/2021)



PERMOHONAN LESEN KEPADA PUBGM, TENCENT 
➥ BORANG PERMIT PENGANJURAN 🏆 PMCOCC

*** sesetengah maklumat adalah disulitkan.
   
📌 TANPA PAKSAAN : JOM MASUK APLIKASI DISCORD ATAU GROUP WHATSAPP, HANYA KLIK GAMBAR DIBAWAH DAN LANGSUNG SERTAI APLIKASI TERSEBUT! SEKIAN, TERIMA KASIH.


📝 ADA SOALAN? ATAU CADANGAN? SILA COMMENT DI BAHAGIAN BAWAH! SEKIAN, TERIMA KASIH.  JOM PERHEBATKAN ESUKAN DI MALAYSIA!

Fogging sanitasi rumah percuma dengan Coway 2021

Fogging sanitasi rumah percuma dengan Coway 2021 | Korang mesti tahu kos disinfection services ni mahal mencecah sehingga RM250 mengikut keluasan. Jadi bila tengah ada promosi secara percuma ni ena memang nak buat nyahkuman di rumah seperti yang disarankan Ketua Pengarah Kesihatan, Datuk Dr Noor Hisham Abdulllah yang membenarkan proses sanitasi dilakukan sendiri oleh pemilik kediaman masing-masing berpandukan kepada garis panduan yang disediakan oleh Kementerian Kesihatan.

Kempen sebarkan "Rasa Sayang" Coway sedang menjalankan sanitasi rumah secara percuma yang bermula dari Jun 2020 tapi masih boleh didapatkan secara percuma pada tahun 2021 untuk tempoh terhad. Jadi kalau korang belum berkesempatan nak sanitize rumah cepat-cepatlah booking dengan agen Coway. Pengguna Coway dan bukan pengguna pon boleh dapat percuma. Mengambil masa selama 30 minit untuk nyahkuman 1 rumah. Cuma korang kena dengar lah info berkaitan produk tapi tiada paksaan untuk melanggan. Macam ena sendiri pengguna Coway water filter sejak 2018, memang jimat bil tak naik mendadak. Sanitasi ni ena dah buat awal tahun, tapi korang boleh try contact untuk buat temujanji jika area korang dah boleh merentas daerah.

Kelebihan Coway Disinfection

Proses sanitasi di seluruh kediaman rumah 2 tingkat kami di Muar

Sanitasi ini berasaskan water based jadi tak perlu risau ia selamat untuk kanak-kanak dan ibu mengandung. 

1. Diuji secara klinikal 99.999% membunuh kuman dan bakteria dan tidak membahayakan tubuh badan manusia
2. Teknologi terobosan membunuh kuman dan bakteria sepantas 10 saat
3. Semburan yang mampu kena pada setiap tempat
4. Sekatan Bahan Berbahaya (RoHS) Restriction of Hazardous Substances (RoHS)
5. Tiada kandungan alkohol, tidak mudah terbakar dan bebas dari kerengsaan kulit
6. Terbukti bebas dari racun perosak oleh Jabatan Pertanian (DOA - Department of Agriculture)


Alat dan bahan digunakan

Sanitizer Machine & Liquid ( PowerShield - Airbone Lite )

Prosedur sanitasi rumah dilakukan :

1. Tutup semua tingkap, pintu dan kipas supaya asap tidak akan keluar
2. Proses semburan sanitizer dilakukan ke seluruh rumah dan juga setiap sudut kabinet serta perabot
3. Selepas beberapa minit on penapis udara Coway 'Storm AP-1516D' untuk natural kan udara di dalam rumah

Storm AP  - 1516D

Penunjuk LED setiap warna menunjukkan indikator kualiti udara (real time). Masa mula-mula on memang nampaklah warna pink dan last sekali bertukar kepada biru menandakan udara kediaman rumah sudah bersih dan nyaman.

Masa ni lah akan ada demo penapis udara yang merangkumi:

1. Pre Filter - Menyedut habuk, rambut manusia dan bulu haiwan peliharaan
2. Fine Dust Filter - Menapis partikel yang sangat kecil seperti debu halus
3. AC Deodorisation Filter - Menghilangkan bau busuk, rokok dan pencemar udara yang lain
4. HEPA Filter - Menghapuskan asap rokok, habuk mikro, bakteria, virus dan kuman

Penapis Udara Storm Coway 3 in 1
(penapis udara, kipas & lampu tidur)


1. Model mampu milik ini direka khas untuk menghasilkan peredaran udara yang optimum (powerful air circulator) dan memastikan anda menghirup udara yang bersih menggabungkan teknologi sedia ada dengan kipas. 

2. Storm Coway mempunyai Multi-Directional Air Flows dengan kitaran udara secara terus sejauh 6 meter.

3. Mempunyai fungsi HAZE Mode (mod jerebu) untuk pengaliran udara yang lebih kuat dan laju bagi membuang habuk secara berterusan

4. Luxurious touch interface yang mesra pengguna dengan sentuhan lembut di hujung jari seakan menggunakan 'Smartphone'

5. Dilengkapi HEPA Filter yang mengurangkan risiko jangkitan Influenza

6. Menjimatkan elektrik pada waktu malam. Light sensor berfungsi mengesan cahaya yang samar atau gelap akan bertukar kepada SLEEP Mode


Untuk booking di sekitar Johor boleh hubungi Coway Health Planner di bawah

Berita baik sekarang dah boleh beli online sahaja melalui Coway Mall. Klik ID di bawah untuk memudahkan urusan secara sah dan dipercayai


Encik Zulamri : 012 - 931 3921


Puan Erlina Badura : 017 - 651 4014

Lihat promosi Coway yang boleh anda dapatkan dengan harga lebih jimat


Lihat diantara feedback daripada pengguna dan juga bekas pesakit Coivd-19 yang dikuarantin









*Serius tak sangka Lombok 3 boleh setelkan masalah aku. Macam tak percaya!! 🤭🤭 

Cara untuk hilangkan bahang di dalam bilik @ rumah kita agar lebih fresh

siapa yang nak kak ena uruskan surprised coway untuk yang tersayang …satu Malaysia kak ena boleh uruskan inshaAllah…


Testimoni dari owner blog ini.hehe..