Anak Tiri Dato Siti Nurhaliza, Asyraf Khalid Jutawan RichWorks

Sebut sahaja mengenai Asyraf Khalid, pasti rata-rata netizen akan mengenali ibu tirinya iaitu Dato Siti Nurhaliza, penyanyi nombor satu negara. Namun untuk entri kali ini, kita bukan nak bercakap mengenai Dato Siti Nurhaliza tetapi kejayaan anak tirinya yang telah berjaya menjadi jutawan RichWorks. 

Untuk pengetahuan anda, jutawan RichWorks ini dilahirkan oleh RichWorks International Sdn Bhd yang telah dimiliki oleh saudara Azizan Osman. 

Bersyukur Dengan Kejayaan Asyraf Khalid, Datuk K Menjemput Azizan Osman Ke Majlis Sambutan Hari Jadinya

Suami Dato Siti Nurhaliza, Dato’ Sri Khalid Bin Muhammad Jiwa atau lebih dikenali dengan Datuk K telah bersyukur atas kejayaan anaknya dalam menjadi jutawan dalam masa yang singkat, beliau telah menjemput Azizan Osman ke majlis hari jadinya. 

Azizan Osman telah dijemput oleh Datuk K adalah kerana telah berjaya mengubah sikap anaknya tersebut. Kini, perniagaan yang dimiliki oleh Asyraf Khalid dan isterinya, Mutyara telah berjaya dalam masa yang singkat kerana telah menjadi salah seorang jutawan RichWorks.

Dikatakan bahawa jualan produk yang dimiliki oleh Asyraf Khalid ini telah meraih jualan berjuta-juta dan bertambah maju. Semasa majlis tersebut juga, Datuk K telah mendedahkan bahawa Azizan Osman antara asbab anaknya tersebut telah berubah dan kehidupannya juga amat berbeza.


Mengikut satu video yang dimuat naik oleh Asyraf Khalid ke dalam Instagram miliknya, Datuk K dengan jelas telah merakamkan ucapan penghargaan kepada Datuk Azizan Osman. Dalam masa 3 tahun, banyak perkara telah diubah oleh Datuk Azizan Osman kepada anaknya tersebut. Bagi mana-mana perniagaan, jarang kita lihat perubahan drastik dapat dilakukan dalam masa 3 tahun. 

Ucapan tersebut boleh dilihat di link dibawah:

Kehidupan Anak Tiri Dato Siti Nurhaliza Dahulu Dan Sekarang, Semuanya Telah Berubah

Seperti yang diketahui, dahulunya anak tiri Dato Siti Nurhaliza ini merupakan seorang yang nakal dan sering mengecewakan Datuk K. Selain itu, Asyraf Khalid juga sering merasakan bahawa dirinya tidak mampu untuk mencapai kejayaan seperti ayahnya. 

Kini, hasil dari apa yang telah diajarkan oleh Azizan Osman tersebut telah mampu membuktikan bahawa beliau juga mampu berjaya kepada ramai orang diluar sana termasuk bapanya sendiri.

Di sini kami kongsikan antara kata-kata yang telah dilahirkan dalam video instagram yang dikongsikan oleh Asyraf Khalid yang telah ditonton oleh 15,000 penonton.

"Membuat beliau bangga dengan saya merupakan 'big why' selama ini.”

"Alhamdulillah, semuanya berubah bila bertemu dengan Mentor saya yang betul-betul ubah bisnes Mutyara, malah hidup dan memberikan saya banyak perspektif lebih baik," 

"Saya ingin mengucapkan terima kasih kepada bapa yang membesarkan saya sebegini, sentiasa beri bimbingan, tak berikan saya kesenangan dan sentiasa percaya meskipun banyak kegagalan dalam hidup.”

"Saya ambil kegagalan itu sebagai pengajaran dan terima kasih kepada Mentor yang dapat mengeluarkan potensi yang ada dalam diri ini,"

Asyraf Khalid telah menjelaskan bahawa walaupun perubahan tersebut sangat membanggakan oleh semua orang, namun banyak lagi perjalanan yang perlu ditempuh olehnya. Tetapi apa yang membuatkan beliau terharu adalah bapanya tersebut buat pertama kalinya meluahkan perasaan bangganya kepada mentornya sendiri.

Sememangnya betul, untuk berjaya pasti memerlukan mentor. Mentor adalah ibarat seorang ‘tour-guide’ yang telah membawa kita menerokai perjalanan dan mengenali sebuah tempat yang belum kita ketahui. Jadi, amat beruntung sekiranya mentor tersebut bukan sahaja hanya memperkenalkan mengenai dunia perniagaan malahan turut membimbing mengingati dunia akhirat.

Mentor Terbaik Memberi Nilai Dan Kesan Di Dunia Dan Akhirat

Asyraf Khalid mengatakan bahawa mentor terbaik akan memberikan impak yang positif dari segi pengajaran di dunia dan juga di akhirat. Asyraf Khalid turut mengatakan bahawa Azizan Osman merupakan mentor yang terbaik kepada dirinya kerana telah membimbingnya dari segi perniagaan, hubungan sesama manusia, kepimpinan dalam menjalankan perniagaan dan juga hubungan dengan Allah SWT.

Tambah Asyraf Khalid lagi,

"Malah nilai-nilai baik ada dalam lingkungan anak didik Azizan dan RichWorks membuatkan beliau menjadi lebih baik lagi. 

"Mereka meskipun sudah mencapai kejayaan pada satu tahap yang baik dengan jualan jutaan ringgit masih rendah diri, tidak lokek berkongsi ilmu dan perkara betul dilakukan".

Seperti yang kita ketahui, Azizan Osman bukan sahaja telah melahirkan ramai jutawan, tetapi turut mengubah ‘mindset’ dan sikap ahli titan RichWorks. Ahli titan RichWorks adalah merupakan usahawan yang dibimbing oleh beliau secara dekat melalui program Titanium Richworks.

Suami Dato Siti Nurhaliza, Datuk K Turut Kagum Dan Cemburu Dengan Azizan Osman


Datuk K dalam melahirkan ucapan terima kasih dan bersyukur dengan cara Azizan Osman yang telah mengubah sikap anaknya tersebut turut kagum serta cemburu dengan kebolehan yang dimiliki oleh mentor anaknya tersebut. 

Kekaguman yang diperkatakan oleh Datuk K adalah atas kejayaan Azizan Osman yang telah melahirkan ramai usahawan jutawan. Beliau juga turut mengakui bahawa tidak mampu melakukan apa yang telah dilakukan oleh Azizan Osman tersebut.

Di sini kami kongsikan antara kata-kata yang dinyatakan oleh Datuk K tersebut.

“Saya pun cemburu dan kagum dengan Azizan, kerana ada kebolehan membina ramai jutawan yang mana saya tak boleh buat.”

“Bayangkan jutawan yang Azizan bimbing ini, boleh mengingati Tuhan, beribadah, bersedekah daripada hasil kejayaan mereka, saya percaya sebahagian pahala akan dapat kepada beliau kembali kerana hasil bimbingan, didikan dan tunjuk ajarnya.”

“Azizan memimpin tangan mereka semua, tunjuk mereka mana longkang, mana tempat nak kena langkah, mana tempat nak kena lompat, awak semua (rakan usahawan jutawan) sangat beruntung. Saya tak dapat ini semua ketika seusia anda dan masa memulakan perniagaan,” .

Datuk K turut menasihati bahawa usahawan yang berjaya agar tidak melupakan individu yang masih merangkak dan berusaha keras untuk memperoleh kejayaan.

“Jangan lupa masyarakat lain, di luar sana ada juga orang yang tak berjaya seperti kita, jangan terlalu berbangga dan ego, tapi 'be humble, more humble and more humble', ajar mereka untuk capai kejayaan,” ujarnya.

Azizan Osman Sentiasa Ada Untuk Usahawan Yang Ingin Berjaya

Ketahuilah bahawa Azizan Osman sentiasa ada untuk usahawan di luar sana yang ingin berjaya dan tidak akan mengecewakan mereka. Untuk sesiapa sahaja yang memerlukan bimbingan secara dekat seperti Asyraf Khalid bolehlah menyertai program Titanium RichWorks. 

Namun, bagi anda yang masih baru, boleh sertai program permulaan secara percuma. Jom sertai kelas RichWorks! 

www.richworks.com

Post a Comment

1 Comments

Sis Lin said…
Tahniah buat Asraf dan Tya.. kadang-kadang memang begini laa kan, kejayaan sesaorang atas sokongan keluarga juga..